Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Agfachrome 50 ASA?

Produkter
(logga in för att koppla)

KjellSn

Aktiv medlem
Hej! I våras hörde jag att Agfachrome 50 ASA skulle sluta tillverkas! Har hört en del rykten att dom ska fortsätta med den filmen!
Är det någon annan som hört något??
kjellsn

Har diskuterats fram och tillbaka. Den kommer INTE att SLUTA tillverkas.

Ringde AGFA, och så är det.

/N.

PS. Den filmen e GRYM !!!!
Hellre den än någon annan ex Velvia

Fick det här svaret av Agfa!

Svaret är:
Agfachrome RSX 50 & RSX 200 kommer under senare del av 2004 & början av
2005 att utgå ur sortimentet efter det att tillverkad film & ev.lager är
utsålda.
Agfachrome RSX 100 135/36 berörs ej av denna sortiments ändring.

kjellsn

Jag tycker det inte finns någon film som slår Agfachrome 50 ASA! kjellsn

Hej! Denna tråd dök upp när jag sökte på Agfachrome 50, och det gjorde jag därför att jag söker efter svar på hur man framkallar denna film. Jag hittade en exponerad sådan i ett gammalt bortglömt fotoskåp i skolan, och vill så gärna framkalla den för att se vad den innehåller!
Jag har redan framkallat två rullar ifrån skåpet, och ska framkalla ytterligare en Kodak Tri-X idag.

Jag ser att tråden var aktiv för mycket länge sedan, men jag hoppas att någon kanske skulle kunna svara ändå!

Tack!

Jonna Häglund

Den billigaste framkallningen för E6 som jag känner till utförs av det tyska fotolabbet Gera. Portot är lite dyrare än till svenska labb. Dessa påsar köper man Photax.se. Har inte koll på vad de kostar idag.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto