Annons

Agfa Snapscan 1236s

Produkter
(logga in för att koppla)

Henkan

Aktiv medlem
Hej,

Jag har fått en scanner av ovanstående modell. Jag har absolut ingen aning om scanners. Är denna modell bra? Upplösningen är tydligen 600 x 1200 ppi.

Henkan
 
Jag har haft en. Det var en trevlig flatbädd som var ganska snabb för sin tid och gav bra kvalitet. Den fanns i Agfas sortiment i flera år, det borde betyda något.
 
Hur väl mäter sig den med dagens scanners?

Saken är den att för att få den att fungera behöver jag köpa en SCSI-kabel som förmodligen kostar mist ett par, tre hundra.

Kan jag lika gärna köpa en billig scanner för en femhundring och få samma kvalitet?

Henkan
 
Jag kör med Canon scanner. En liten smal sak. Kräver ingen strömkabel och använder sig endast av USB.. Därför är den även perfekt till bärbart.
Funkar k(c)anon.. Ger bra bilder. Litet scannerprogg medföljer. Bra möjligheter att ställa in olika saker på bilderna.

Gå in på http://www.canon.se/canon/webconfig.nsf/main?OpenNavigator&sel=1

klicka på scanners i menyn.

Ska kanske tillägga att det är en Canonscan 1240U

Här kan du äver se fler modeller och billigaste priserna: http://se.pricerunner.com/computing...&sort=3&price_max=&price_min=&a_1004=&a_1003=
 
Senast ändrad:
Henkan skrev:
Hur väl mäter sig den med dagens scanners? ... Kan jag lika gärna köpa en billig scanner för en femhundring och få samma kvalitet?
Det krävs inte så mycket av en flatbäddsskanner. Jag tror inte att dagens 500-kronorsapparater kan mäta sig med 1236 i och för sig, men dubblar du priset är jag inte lika övertygad.
 
Hej
Har en 1236u dvs usb varianten av sammma scanner. Tycker den är helt ok har dock inte jämfört med så mycket annat utan enbart en primax 600 kr scanner. Den kändes betydligt sunkigare. Agfa´n blev ännu bättre när jag putsade insidan på glaset häromdagen. Har man ingen scanner och vill ha en hyfsad och kan få detta för priset på en scsi kabel (om man har scsi kort/port i sin dator) så hade jag nog kört på det. Vet inte hur scsi står mot usb i snabbhet men min usb scanner är hyfsat snabb.
mvh
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.