Annons

Actionbilder pâ longboard

Produkter
(logga in för att koppla)

klawida

Aktiv medlem
Har precis nyligen gjort ett jobb för en longboardâkare. Har fotat honom när han âker och sâ har han lagt upp bilederna pa^sin hemsida. NI kan gärna checka in den om ni vill. Har fler bilder här pâ fotosidan.

www.erik-lundberg.com
 
En sak som jag tänkt på när man fotar ex. longboard är när åkaren är ganska skarp men bakgrunden och allting som befinner sig på sidorna är suddiga, hur gör man? får inte ihop det där med att behålla slutartiden lång men samtidigt få en viss del utav bilden skarp...
 
Hej Martin!

Fina bilder! Men tycker att du ska sattsa på lite mer inzoomat för att få riktigt actionkännsla elelr använda vidvinkel för att få mer mycket mer av området, åslådare mm.

Victor: Du är inne på rätt spår, metoden kallas panorering! Det innebär att du har en relativt lång slutartid mellan 1/60 och neråt beroende på hur blurrig bakrund du vill ha. Sedan följer du objektet med kameran när det åker för bi dig. Det krävs lite träning innan man får till det! AS på gluggen kan hjälpa en del med!

Mvh
Johan Ståhlberg
 
ok tackar, ska ut och fota nu så jag får testa^^

har testat lite nu med bilder på min hand, men det slutar alltid med att handen också blir suddig? jag ställde in autofokuset på al servo men tydligen så måste jag göra något fel ändå?

tacksam för flera svar!
 
Victor Lindgren skrev:
ok tackar, ska ut och fota nu så jag får testa^^

har testat lite nu med bilder på min hand, men det slutar alltid med att handen också blir suddig? jag ställde in autofokuset på al servo men tydligen så måste jag göra något fel ändå?

tacksam för flera svar!

Det är det som är det svåra, att man följer objektet exakt! Bara att träna och nöta!
 
Coola bilder, Martin! "Slide in highvalley"-bilden är grym! Som vi åldringar på långbräda säger: "Ollie? Too old, too fat, don't care." :)


Håkan (kryssar långsamt på platt mark på en Sector 9 Hawaiian)
 
yey! Fram för mer longboardbilder! Riktigt schyssta! Om du har vägarna förbi Umeå den 4/8 så blir det stor longboardtävlning här!
 
Kul att ni gillade bilderna. Lär mig sà mycket som möjligt för att utvecklas. Vore kul om fler fotatade longboard här-
 
Gillade dina bilder! keep it up! Har träffat Erik Lundberg eller snaken som han kallas några gånger! Har lite gemensamma polare.

Ska försöka hänga med nångång o fota när han kör! Vore riktigt najs och det blir ju riktigt läckra action bilder
 
Är det nån Dybs Longboard Comp i Östersund i år? Vi kan ju ses och utbyta erfareheter om longboardfoto!

Jag var där och kikade i fjol, bandagerad efter en mc-olycka helgen innan. Klotade ordentligt med Flushcutbrädan (som jag köpte av Snake-Erik i butiken på söder) på hemvägen och blödde ner hela rullskidspåret. Läkaren gav mig en avhyvling när han skulle lägga om bandaget på tisdagen efter såg vad jag gjort med hans fina stygn...



.
 
FILM) (ulltand skrev:
Har dom ibland ena handen i backen när dom åker?

Japp dom har handen i backen i hårda kurvor för att få bättre balans osv. Man har dem även i backen när man ska bromsa typ och lägger upp brädan på kant. Sjukt svårt.. Självklart har man speciella hanskar med typ stora klossar som e fastlimmade så att man inte skrapar sönder handen. Själv så bromsar jag ståendes med en fot i marken bara haha!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.