Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

A95 vs W1/12!

Produkter
(logga in för att koppla)

Todt

Aktiv medlem
Som rubriken säger, min sambo vill ha sig en digitalkamera. Den ska ge bra bilder, ha manuella inställningsmöjligheter, vara snygg, snabb och smidig.

Efter mycket letande har vi kommit fram till två kandidater nämligen A95 och W1. Bägge får ofta rekomendationer i tester och anses vara bland de bättre i klassen. Skillnaden som jag ser det är att Sonyn är snabbare medan A95:an har en bättre LCD som är vikbar.

Finns det erfarenheter från kamerorna här som vi kan få del av.
 
A95 har bättre batteritid, fler inställningsmöjligheter och använder sig av de betydligt billigare minneskorten Compact Flash I.
 
Det har jag kommit fram till jag med:), dock så tvistas det om bildkvaliteten, sonyn är grynigare har jag sett men skarpare, bättre bilder i vidvinkel och i tele, men vissa har problem med den i svaga ljus och i dagsljus. A95 däremot har problem med hmm va heter det på svenska, purple fringing samt är mycket långsammare och plastigare.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.