afe
Aktiv medlem
Testade A6000 med Nikon makro och Canon Tele http://www.fotosidan.se/blogs/afe/na...-och-gamla.htm
Funkade bra, men inte helt lättanvänt...
Funkade bra, men inte helt lättanvänt...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Besökte Väla-Centrum utanför Helsingborg och Media Mark ( mycket stor affär ) nu i sommar, A6000 fans inte men därimot A5000, och jäklar vad liten kameran var förställde mig inte att den var så liten, D810 fans redan där bland annat snabba ryck.
//Bengt.
Bengt du måsta sett fel då du var där… var där själv ca 12:30 tiden i går på media mark o kolla in A .6000 efter som jag är intresera av den men bra huset.. dom hade ett kitt o inte vill sälja separta della så det blev aldrig en Affär med dom.
många hälsninga max
A5000 är rätt mycket mindre än A6000, så de går inte riktigt att jämföra så. Jag har för mig att paketet med kitzoomen är 1500:- dyrare än bara huset, och för mig var det absolut inte värt det.
Det låter ju inte så bra.
Jag skulle nog gå igenom inställningarna och se om jag kunde hitta någon skum sak som kunde vara orsak till det. T.ex. om det finns någon sensorrengöringsfunktion som kan ställa till det?
En "factory reset" skulle vara nästa åtgärd. Då tappar man visserligen kostymiserade inställningar, men det kan det kanske vara värt. (Man kan ju notera sina custom-inställningar först, för att kunna stoppa tillbaks dem).
Närå, inte oväntat hårt alls, du kan ju inte släppa ditt Sony-hat helt, hur skulle det gå...?--- Det jag fortsätter att fullständigt hata med kameran (hat kan låta lite hårt, men det är faktiskt så) är att den från avstängt läge kan ta upp till tjugo sekunder innan det går att ta en bild. ---
Det är testat och hjälper inte. En factory reset skulle bara göra det ännu långsammare att komma tillbaks tyvärr. Kameran är skitbra och snabb, så länge den inte får stänga av sig helt ...
Sensorskak ägnar den sig åt ibland efter avstängning, liksom slutarrörelser, men det är jag van vid från NEX-7, så det är helt normalt
För några år sen tyckte jag att de kameror jag använde med ansiktsigenkänning inte lyckades speciellt bra. Men för att citera (eller kanske snarare parafrasera) John Cleese i Monty Python and the Holy Grail: It got better!Notera även det han skriver om face detection längst ner som en nyckelteknik ihop med följande Annars är det ju många som anklagat face detection som roten till mycken ofrivillig oskärpa..