Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

A200 vs A700

Produkter
(logga in för att koppla)

NHC

Medlem
Hej! Står i valet och kvalet av att byta hus, A200 mot ett A700 och undrar vad jag vinner. Jag fotograferar väldigt mycket hockey och andra inomhussporter och använder mig av 70-200 2.8. Jag inbillar mig att AF är lite snabbare på 700? vilka andra vinster gör jag? Är väldigt nöjd med 200-kameran, men tycker att AF är lite slö i hallarna,Bruset kanske vinner i 700 med? Andra vinster?

Hej! Står i valet och kvalet av att byta hus, A200 mot ett A700 och undrar vad jag vinner. Jag fotograferar väldigt mycket hockey och andra inomhussporter och använder mig av 70-200 2.8. Jag inbillar mig att AF är lite snabbare på 700? vilka andra vinster gör jag? Är väldigt nöjd med 200-kameran, men tycker att AF är lite slö i hallarna,Bruset kanske vinner i 700 med? Andra vinster?

Du får:
1. Större grepp - stadigare med ditt tele
2. Bättre ISO-prestanda
3. Snabbare AF
4. Bättre bildkvalité (min egna åsikt)
5. 5 b/s istället för 3 b/s (bra i sport)

Finns andra saker också, men har inte tid just nu...

Ska förresten göra samma byta jag med inom de närmsta månaderna!
Lycka till!

Jag har provat med min A200. Kanske är det fel på min kamera. Kanske är det fel på mig när jag fotar. Men det funkar inte. Jag har numera ett 80-200 2,8 men det funkar inte. För mycket brus redan vid ISO800 och man behöver nog upp till ISO1600 för att få bra skärpa.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar