Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

__Bildspel__Mat&vin__Fre 14/9

Produkter
(logga in för att koppla)
Lysande, alla.
Två frågor:
1 .mitt bildspel använder IE:s övertoningsfunktioner - finns IE installerat?
2. Vilket funkar bäst när det gäller musik - mp3 i datorn eller cd i stereon?

Och Mackan: säg till om du behöver hjälp med något.

Bilagor

• imgp5643.jpg
    imgp5643.jpg
    99.2 KB · Visningar: 107
Jag funderade också på musik men insåg snabbt att det skulle bli alldeles för krångligt för lilla jag. Dessutom har jag ingen aning om vilken musik som passar till naturbilder. Jazz och rock gör nog inte det. :)

Ja, det blir väl en Windowsdator vi kör på?

mohei skrev:
Jag funderade också på musik men insåg snabbt att det skulle bli alldeles för krångligt för lilla jag. Dessutom har jag ingen aning om vilken musik som passar till naturbilder. Jazz och rock gör nog inte det. :)

Ja, det blir väl en Windowsdator vi kör på?

jido skrev:
Lysande, alla.
Två frågor:
1 .mitt bildspel använder IE:s övertoningsfunktioner - finns IE installerat?
2. Vilket funkar bäst när det gäller musik - mp3 i datorn eller cd i stereon?

Och Mackan: säg till om du behöver hjälp med något.

Anna och jag har med våra macar. IE utvecklas inte längre för mac, jag har den inte installerad så det alternativet finns nog inte. Om musik ska vara synkad så måste den väl vara i datorn annars spelar det nog ingen roll.

Det funkar också att ta med jpgfiler och göra ett bildspel på plats.

Jag vet inte om Mackan har tänkt att använda sin egen dator eller någon mac.

Det verkar vara enklast att bränna bilderna på en cd och fixa bildspelet i morgon kväll. Dom bildspelsprogram jag har kikat på funkar bara med windows.

Det funkar väl med Pentaxbilder eller måste jag ha plåtat med ... hemska tanke... Nikon? :)

Martin Gunnarson skrev:
Anna och jag har med våra macar. IE utvecklas inte längre för mac, jag har den inte installerad så det alternativet finns nog inte. Om musik ska vara synkad så måste den väl vara i datorn annars spelar det nog ingen roll.

Det funkar också att ta med jpgfiler och göra ett bildspel på plats.

Jag vet inte om Mackan har tänkt att använda sin egen dator eller någon mac.

Ok. Jag tar med mina bilder så får vi väl se hur det blir. Min musik är inte synkad utan bygger mer på att bedöva er. Har inte valt låt musiken än, men för kännedom väljer jag mellan jazz, rock eller jazz-rock ;)

Och om inte Pentaxbilder funkar ringer jag Aftonbladet.

Tyvärr har jag upptäckt att jag inte har råd med bildspelskvällen i morgon. Sl-remsa och käket tar halva min kassa. Dessutom ska jag till läkaren i morgon och då försvinner mer pengar.
Det är liiite långt att cykla till söder jag får tyvärr avstå. Trist. :-(

mohei skrev:
Tyvärr har jag upptäckt att jag inte har råd med bildspelskvällen i morgon. Sl-remsa och käket tar halva min kassa. Dessutom ska jag till läkaren i morgon och då försvinner mer pengar.
Det är liiite långt att cykla till söder jag får tyvärr avstå. Trist. :-(

Jag kan bjucka på käket och ett glas rött. Klart du ska komma, Monica!

Tack! Men käket kan jag avstå från, det är inte problemet. Jag har ett par burkar cider hemma. Det största problemet är sl-remsa för 160 kr som jag inte har råd med. Det är lite långt att cykla från Jakan till Söder. Det var bättre på 20-kronorkupongernas tid.

Jag har en remsa med 4 kuponger kvar. Någon som orkar tänka kan ju få fundera ut hur jag billigast kan ta mig till och från söder när det kostar 3 kuponger enkel resa. Plankning är uteslutet. :)
Själv är jag alldeles för stirrig inför läkarbesöket för att tänka logiskt. Anledningen skriver jag inte i forumet.

Hoppas det ordnar sig Monica och som sagt det är bara att komma om du kan!

Vi andra sparkar väl igång kl 18 som planerat!

Välkommna!

//Marcus

Ps Som värd tar jag mig friheten att bränna på ordentligt med bilder i ett ganska högt tempo :)

Bilagor

• kossor-150804-3429-40k.jpg
    kossor-150804-3429-40k.jpg
    38.8 KB · Visningar: 147
Har försökt lista ut hur jag på billigast sätt kan kombinera mina 4 kuponger på förköpsremsan med de två kuponger som saknas för att komma hem. Ringde SL och fick veta att jag kan förköpa 2 kuponger för 13 kr st. Totalt 26 kr. Jag lär inte gå i konkurs med det men jag får skippa käket ikväll. Katterna ska inte lida för att jag är arbetslös. :)

Mackan, det närmaste är väl att ta pendeln till södra station? Ringer om adressen.

Tack Martin! :)

Jag möter upp Mackan och Anna vid 17-tiden och hjälper till med att fixa innan ni andra dyker upp.

Kul, allihop!
Jag siktar på 18.00 men jag har en kund som verkar sitta och lura på något. Kan bli en halvtimme sen. Spar en korvskiva så är jag nöjd ;)

/Jimmy

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar