Piabobacka
Aktiv medlem
Har äntligen uppgraderat från en gammal 350D till en 7D efter 2 års längtande, och första gången jag gick ut med den blev jag väldigt glad. När man tittar på bilderna i lcd:n är dom väldigt, väldigt färgglada och med perfekt kontrast, och jag tänkte "wow, nu behöver man ju inte ens redigera bilderna längre". Men när jag sedan kom hem och öppnade dom i Photoshop blev jag besviken. Där visades bilderna som väldigt trista, blaskiga och färglösa jämfört med hur dom såg ut på kamerans skärm. All efterbehandling jag gör i Photoshop nu för tiden gör jag för att försöka återskapa den bilden som visades på lcd-displayen, och det tycker jag är lite trist.
Ska det vara så här? Vill inte först se en superbra bild i displayen och sen bli smått besviken varje gång jag lägger in bilder i datorn. Jag använde en bildstil med färgmättnad inställt nästan på max, är det kanske därför? Men jag tycker bilderna borde blir mer färgglad i datorn då också, inte bara på kameraskärmen.
Ska det vara så här? Vill inte först se en superbra bild i displayen och sen bli smått besviken varje gång jag lägger in bilder i datorn. Jag använde en bildstil med färgmättnad inställt nästan på max, är det kanske därför? Men jag tycker bilderna borde blir mer färgglad i datorn då också, inte bara på kameraskärmen.