macrobild
Avslutat medlemskap
Ladda ner hans rawbild på ISO 100. Det rymmer oacceptabelt mycket brus för att vara på bas-ISO. Se min crop ovan.
var rymmer det utsnittet oacceptablet brus ?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ladda ner hans rawbild på ISO 100. Det rymmer oacceptabelt mycket brus för att vara på bas-ISO. Se min crop ovan.
Knappast bättre än Raw Developer!
detta är intressant, har du testat dessa två mot varandra och vad det gäller 7d ??
var rymmer det utsnittet oacceptablet brus ?
Rawbilden som jag konverterat genom ACR blir grynig och har färgbrus. Jag skulle inte accepterat en ny kamera som ger det bruset på ISO 100. Överst i original och nedanför efter NR. Ett tecken på att bilderna innehåller förvånansvärt mycket brus är vilken profil brusreduceringsprogrammet ger bilden. Det kanske är ACR som är boven i dramat?
Du snackar så mycket, hade du haft en jämförelsebild med en Nikon APS så kan du ev dra dina slutsatser. Men det har du väl inte, dvs samma bild tagen under exakt samma förutsättningar - Eller?
Och hur många gånger skall jag påpeka ACR eller Adobes programvaror är inte ännu optimerade för 7d
Ja, det är ACR som är boven: ACR ovan och Image Converter Plus nedanför. Samma skärpning.
Hördu Mikael =)
Har du någon vettig förklaring till bilderna i dörröppningen.
Hur kan 7D klå 5DmkII i den situationen?
Borde det inte vara just där som 5DmkII har det största övertaget?
Och ja, ganska imponerande är det =)
Till trådskaparen; din kamera kan möjligen vara defekt.
Jag har ganska god erfarenhet av att utvärdera kameror och jag börjar bli allt mer imponerad av 7d och då i jämförelse med en så bra kamera som 5dmk2. Se brus och färgåtergivning i tidigare presenterade bilder.
Tvärt om mot vad jag tyckte om 50d så ser jag redan nu klara förbättringar i 7d och att Canon har lyckats med att denna gång få till högre upplösning och hålla bruset nere samt att klara att återge färginformation långt ner i nivåerna.
Inget dåligt konsstycke.
Hördu Mikael =)
Har du någon vettig förklaring till bilderna i dörröppningen.
Hur kan 7D klå 5DmkII i den situationen?
Borde det inte vara just där som 5DmkII har det största övertaget?
Och ja, ganska imponerande är det =)
Ja, det är ACR som är boven: ACR ovan och Image Converter Plus nedanför. Samma skärpning.
Visst går utvecklingen framåt men att ta dessa maximala inställningsvärden för iso som ett absolut mått på de är nog att se det hela lite för naivt. Det här handlar nog mer om ett mer rent marknadföringsmässigt iso-race värre än vad det s.k. pixelracet någonsin varit då dom här höga iso-värdena bara handlar om pressningar från iso3200/6400.Det är ju just i fråga om förbättringar av DR som det skett mycket bara de senaste två åren. D3 kom med ISO 25600, 5DMkII har fler pixlar och ISO 25600, 7D har motsvarande 48 MP och ISO 12800, D3s är nyss lanserad med ISO 102400, 1DMkIV kommer snart med även den förmodat förbättrade DR-egenskaper.
Vad som nu behövs är inte bara bättre objektiv utan kanske framförallt bättre rawkonverterare, brusreduktionsprogram och skärpningsverktyg som tillsammans verkligen tar tillvara på de allt bättre och pixelstinna rawfilerna från dagens och morgondagens DSLR. PerfectRaw är ett lovande utvecklingsprojhekt som förhoppnignsvis kan bidra till detta inom en inte alltför avlägsen framtid.
http://naturewindows.com/articles/article090203.html