Eftersom du hittat en annan 7D att ha som "referens" är det ju ganska lätt.
Jag skulle föreslå att du kör raw+jpg i kamerorna, är noga med att ljuset är konstant, och bara jämför helt enkelt. Jämför både jpg-i-kamera resultaten och resultaten från råfilerna. Kör du identiska objektiv på kamerorna så använd dem vidöppna - nerbländningen kan skilja +/-0.5Ev från objektiv till objektiv.
Egentligen tror jag inte du hittar så mycket skillnader i jpg-filerna, men du kan kanske hitta dem i råfilerna, beroende på vilken framkallare du väljer. Med DPP bör det bli ganska lika, med andra - kanske inte.
Jag passar mig också för att rekommender för pixelstinna kameror till folk som inte verkligen MÅSTE ha upplösningen, min erfarenhet är att den upplösningstätaste kameran för tillfället sällan är den bästa för 99% av användarna. Man ska som jag sagt tidigare inte köpa 7D för att den har 18MP - man ska köpa den för dess AF-system och den mekaniska kvaliten, samt den utökade manuella kontrollen man får via extra knappar osv jämfört med xxxD-modellerna.
Vill man ha mindre brus från grund, utan att behöva anstränga sig med extra brusreducering osv - köp en kamera med färre MP. Har du tid, ork och kompetens/datorkraft till att på ett vettigt sätt hantera mer upplösning - varsågod. Upplösningen kommer dock inte gratis.