Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
760 vs 780
- Trådstartare Curium
- Start datum
Knight Palm
Aktiv medlem
Curium skrev:
Vad är det som skiljer Olympus µ 760 mot 780 som gör att 780 kostar nästan 1000:- mer? Är den så mycket bättre?
JA!
µ780 har den nya TruePicIII, som ger en väsentligt mer potent och rappare bild/video-behandlingskedja. Annars kan man även säga att en 3x zoom i 760 är bättre än en 5x zoom i 780.
Förmodligen kommer vi att få se fler kompakt-kameror med nya TruePicIII, som i dagsläget bara finns hos just µ780 samt hos dSLR E-410/E-510.
Brusbehandlingen är även bättre med de nyare kretsarna i µ780.
Knight Palm
Aktiv medlem
Enough för bägge, om man travesterar RR.Curium skrev:
Rent praktiskt, hur snabb är 760 och 780 då?
Ja, mindre zoom-omfång på kompakt optik ger bättre förutsättningar för bättre bilder.Curium skrev:
Menade du att 3x i 760 ger den fördel mot 5x i 780?
P.S. Om du köper en µ760/µ780, skriv gärna en recension, jag är faktiskt lite intresserad själv av att ersätta min gamla IXUS med en miljötätad P&S.
Curium
Aktiv medlem
RR? Vet du hur snabb af är?Sundvisson skrev:
Enough för bägge, om man travesterar RR.
Då tänkte jag rätt. Har märkt av kromatisk aberration på min som har 6x zoom-omfång trots att det stod att den knappt skulle ha något.. Tycker det verkar som om mindre zoom-omfång även oftast ger bättre skärpa.Ja, mindre zoom-omfång på kompakt optik ger bättre förutsättningar för bättre bilder.
Det ska jag absolut göra!P.S. Om du köper en µ760/µ780, skriv gärna en recension, jag är faktiskt lite intresserad själv av att ersätta min gamla IXUS med en miljötätad P&S.
Knight Palm
Aktiv medlem
Curium skrev:
RR? Vet du hur snabb af är?
Jag travesterade Rolls-Royce (RR), som inte brukade specificera motoreffekten, utan svarade enough på dessa typer av frågor.
AF på kompaktkamerorna, är enligt min mening, tillräckligt snabb i de flesta fall, åtminstone för landskapsfoto.