Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

70-300 IS USM - Låter??

Produkter
(logga in för att koppla)

pokerSanny

Medlem
Har precis fått hem mitt Canon 70-300 IS USM från B&H. Hann inte testa det så mycket igår kväll men uppmärksammade att det lät en del när IS var på slagen.
Jag har inga andra objektiv med IS så jag vet inte om detta är vanligt men ska det låta en del när IS är påslagen? Inte så värst mycket men ett litet "surrande".

Tack på förhand!

B&H är inte det ett USA företag? Fick du betala mycket i tull? är lite sugen jag me =)

Bass skrev:
B&H är inte det ett USA företag? Fick du betala mycket i tull? är lite sugen jag me =)

Ja, man måste betala tull+moms om man importerar.

Priset på B&H är $565 det blir 565*8*1,25=5650 SEK + tull 8% = 6102 kr. Gluggen kostar 5500 kr på Fotokungen!

scrappy skrev:
Ja, man måste betala tull+moms om man importerar.

Inte alltid man måste det, bara så det är sagt.

Ibland så tycks det ske lite slumpmässigt.

Man måste dock alltid räkna med det och se det som en bonus om det är så att man slipper igenom.

Molin, hade du anmält dig själv att betala moms&tull om du själv hade slinkti emellan?

Ni som köper, glöm inte att det händer att avgiften för tull&moms kommer en vecka eller två (kanske längre?) efter själva paketet,, surt att ta ut "segern" länge i förskott;)

MVH Niclas,

Har handlat ett antal gånger från B&H..har aldrig sluppit tullen! Kanske bara jag som har oflyt:)

Använd vanlig airmail, så är risken mindre. UPS etc. åker så gott som alltid dit. Har jag hört :)

Niclasfoto skrev:

Molin, hade du anmält dig själv att betala moms&tull om du själv hade slinkti emellan?

MVH Niclas,

Nej, jag hade inte anmält mig själv. Jag betalar redan tillräckligt med skatt, så jag känner att jag drar mitt strå till stacken. Däremot visste jag inte att det gick att komma undan. Alla jag känner har åkt dit på skatt+tull från B&H. Förutom de som varit i NY själva.

Kan någon svara på detta.
Jag ska kanske köpa lite saker av en kille på FredMiranda forumet. Han bor i USA och är inte så sugen på att skicka det som gift eftersom det är så många saker i paketet sa han.

Allt ska han sälja för 1575$.
Jag är sämst på matte.. så kan någon räkna ut vad jag skulle få betala om tullen tittar på paketet?

Bass skrev:
Kan någon svara på detta.
Jag ska kanske köpa lite saker av en kille på FredMiranda forumet. Han bor i USA och är inte så sugen på att skicka det som gift eftersom det är så många saker i paketet sa han.

Allt ska han sälja för 1575$.
Jag är sämst på matte.. så kan någon räkna ut vad jag skulle få betala om tullen tittar på paketet?

Det finns en liten enkel kalkylator på tullen hemsida, http://www.tullverket.se/se/Privat/handla_via_internet/kalkylatorn.htm . Tyvärr har den inte med tullsatsen för objektiv, men den är 6,7% enligt tullen databas.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar