Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

70-200 f:2,8. IS eller inte?

Produkter
(logga in för att koppla)
Att kunna fota på "längre" slutartider är en befrielse. Jag bytte till IS-modellen och ångrar inget, helt beroendeframkallande!. De som påstår att den har sämre skärpa än den utan IS är ute och cyklar. Det bevisar flera tester. Den som har råd, köp!

Niclasfoto skrev:
Jag tror att det har med ljusbilden att göra, vad jag vet så uppkommer sådant i vissa motljussituationer.

Se här, där pratar man lite om samma sak..
http://www.foto.no/cgi-bin/bilder/vis_bilde.cgi?id=223501&brukerid=1247

Inte ens Carsten Arnholm har svaret;) Men det pratas om det har med convertern att göra

Ett soeciellt motljus och många linser är nog svaret..tror jag..;)
Motljus? På hundbilden så är det väl nästan rakt medljus eller missförstår jag nåt nu?

bEPH skrev:
Motljus? På hundbilden så är det väl nästan rakt medljus eller missförstår jag nåt nu?

Japp. Det är rakt medljus. Bilden är inte skärpt någonting, det enda jag gjort är lagt på lite extra färgmättnad.

Det måste bero på 2x extendern, jag har aldrig sett det tidigare. Det är i alla fall inte skakningar.

/Anders

bEPH skrev:

Inte meningen att säga att det är motljus på hunden... har i alla fall inte sagt det.

Jag tror som jAg säger att det kan vara en orsak till "fenomenet".

Har säkert att göra med convertern & ljuset.

MVH Niclas,

Ps, såklart har det med ljuset att göra;),, vad annars.... utan ljus ingen bild alls...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar