Fläsk-Tarzan
Aktiv medlem
Kan du beskriva skillnaden i väderskydd mellan K10D och 40D?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fläsk-Tarzan skrev:
Kan du beskriva skillnaden i väderskydd mellan K10D och 40D?
bedui.com skrev:
tack för alla svar o rekommendationer. Mikael: vad skulle du välja för objektiv till D300?
När det gäller kompaktkamera så är det uteslutet. Jag har inte fotat med sådan sedan barnsben och har aldrig tagit bra bilder med dem. De inger inte den rätta känslan. Jag har känt på en 350D vid tillfälle också…_Canons…_till och med dom är för små i handen tycker jag. Det är bara positivt med tunga och stora kameror anser jag. Vikt och storlek på cykeln spelar ingen roll…_jag kommer troligtvis ha plats för ca 30 kg mer än förra resan. Och då hade jag ändå en hel väska enbart för fotoutrustning. =)
för övrigt tyckte jag 20D's vädertätning var fullgod. Inte den bästa kanske, men jag fick aldrig problem med dam eller så i själva kameran –_bara i objektivet 17-85. Är 5D likvärdig i tätning med 20D eller t.o.m. sämre!? Vad anser ni som tycker 5D har dålig tätning?
Jag arbetar sedan flera år tillbaka bara med rawformat från Nikon eller Canon. Då blir det mindre problem med Canon 5d och den exponeringsmätning som ligger inlagd.ässet skrev:
Hej Mikael
De fenomen som du talar om med jpg-iställningar vet jag inte så mycket om då jag enbart jobbar i råformat och vill ha filerna så opåverkade som möjligt.
Jag jobbar ju som sagt inte med sport, utan mest med studio och industriprojekt och då fungerar den utmärkt
/Peter