Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

580ex via synkkabel med eller utan ettl?

Produkter
(logga in för att koppla)

bEPH

Aktiv medlem
Jag har en 20d och en 580ex, jag har försökt hitta om den funkar med ettl(2) eller inte via synkkabel utan resultat.
Nån som vet?
 
Dessutom har flera på FS berättat om att det är svårt ller omöjligt att utlösa canons moderna blixtar med en standarblixtfot.
 
men kaffebrus tar väl 69 spänn för en med frakt för en 5 meters pc-> 3.5mm stereoplugg?
En könbytare och två sådana blir inte så dyrt.
 
bEPH skrev:
Jag ville helst köra den i blixtsynkkontakten på sidan av blixten

Jag kör med EOS10D och 580EX.
Automatiken funkar perfekt med TTL-förlängningskabel II (60-95cm spiralsladd), sladden är lite kort bara. Sladden stöder E-TTL, E-TTL II.

3m TTL-förlängningskabel med Hot-shoe adapter och Off-camera Shoe adapter funkar ej med EOS DSLR, endast manuell trigg. Inte ens de senaste varianterna II/III... Detta enligt t ex BH-photos produktbeskrivningar, jag har ej köpt/testat dessa på grund av det.

Om du menar kontakten på sidan av blixten så är den till Canons kraft-pack och inte till synk/avfyrning.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.