Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

50D vs 60D

Produkter
(logga in för att koppla)
Ursäkta mig, jag tänkte galet. Joysticken ska det naturligtvis stå!

Men joysticken ersätts väl av ringen som du kan trycka in kanterna på, bättre eller sämre kan diskuteras men funktionen finns där... Jag lät nästan bli att köpa min 60D efter allt gnäll om den på olika forum men beslöt efter noggrant övervägande och eget fingrande på den, att det var helt rätt kamera för mig. Fortfarande väldigt nöjd med mitt beslut!

Men joysticken ersätts väl av ringen som du kan trycka in kanterna på, bättre eller sämre kan diskuteras men funktionen finns där... Jag lät nästan bli att köpa min 60D efter allt gnäll om den på olika forum men beslöt efter noggrant övervägande och eget fingrande på den, att det var helt rätt kamera för mig. Fortfarande väldigt nöjd med mitt beslut!

Ett väldigt gnällande över 60D. Tycker att den fått oförtjänt med skit.
Visst, den når inte upp till 7D, men betyder det att den är så dålig som folk påstår?

Enligt mig så är 7D lika missplacerad. en XD borde väl ha en större sensor?
Att 60D är en kamera som inte följer Canons naturligt utstakade bana kan jag hålla med om. Men dålig är den inte.

Men joysticken ersätts väl av ringen som du kan trycka in kanterna på, bättre eller sämre kan diskuteras men funktionen finns där...
Det beror ju lite på hur man använder den. Med joysticken kan jag välja fokuspunkt när jag har kameran vid ögat och jag är inte säker på att min tumme är så rörlig att jag skulle kunna göra det med det vippbara hjulet på 60D.

Det beror ju lite på hur man använder den. Med joysticken kan jag välja fokuspunkt när jag har kameran vid ögat och jag är inte säker på att min tumme är så rörlig att jag skulle kunna göra det med det vippbara hjulet på 60D.

Haha, det är precis vad jag använder den till normalt, min tumme kanske är mer lik de japanska ergonomernas än din ;)

Haha, det är precis vad jag använder den till normalt, min tumme kanske är mer lik de japanska ergonomernas än din ;)
Okej, då kanske det inte är så svårt att nå som jag tycker det verkar. Jag har inte haft anledning att testa 60D så mycket, men reglaget sitter ju betydligt sämre till än joysticken på 40D/7D som jag använder.

ANNONS