gege87
Aktiv medlem
Har i dagsläget en 50D som är en bra kamera, men jag vill ha en något snabbare men framförallt träffsäkrare autofokus. Min 50D jagar lite för mycket för att det ska vara godkänt. Därför väljer jag bort 5D mk2, och 7D är jag inte intresserad av då jag vill ha ett tyngre och större hus.
Fördelar 1ds mk2:
+ Fullformat
+ Snabb AF
- Gammal kamera med allt vad det innebär (skärm, brusnivåer mm)
Fördelar 1d mk3:
+ SNABB serietagning
+ Snabb AF
+ Mindre brus än 1ds2, men mindre än 50D?
+ Lite mindre "gammal"
- APS-H (egentligen ingen stor nackdel men ej FF)
Hur står sig 1ds2 i dagsläget egentligen? Är den lite för gammal? Vill helst inte ha mer brus, men väger bildkvalitén i övrigt upp det så är det ok. Skärmen är egentligen oviktig då jag granskar allt i dator ändå. Kommer jag bli missnöjd om jag väljer 1ds2?
Har ägt en 1d mk2 så jag vet vad de går för. Det jag vill åt är egentligen en snabb FF-kamera, men 1ds mk3 är alldeles för dyr. :-(
Objektiven som jag använder är primärt 70-200 4L IS och 300/2,8L.
Tacksam för svar.
Fördelar 1ds mk2:
+ Fullformat
+ Snabb AF
- Gammal kamera med allt vad det innebär (skärm, brusnivåer mm)
Fördelar 1d mk3:
+ SNABB serietagning
+ Snabb AF
+ Mindre brus än 1ds2, men mindre än 50D?
+ Lite mindre "gammal"
- APS-H (egentligen ingen stor nackdel men ej FF)
Hur står sig 1ds2 i dagsläget egentligen? Är den lite för gammal? Vill helst inte ha mer brus, men väger bildkvalitén i övrigt upp det så är det ok. Skärmen är egentligen oviktig då jag granskar allt i dator ändå. Kommer jag bli missnöjd om jag väljer 1ds2?
Har ägt en 1d mk2 så jag vet vad de går för. Det jag vill åt är egentligen en snabb FF-kamera, men 1ds mk3 är alldeles för dyr. :-(
Objektiven som jag använder är primärt 70-200 4L IS och 300/2,8L.
Tacksam för svar.