Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

50d med 'riktig' auto ISO?

Produkter
(logga in för att koppla)

Omnicolor

Aktiv medlem
Testade en d80 i helgen - och förutom sökaren och skärmen som fick min 350d att känna sig liten, så tyckte jag att'auto Iso' var en fantastiskt bra grej!

Just att kunna ställa in mellan vilka nivåer (100-1600) det ska röra sig och att ställa in en slutartid som den inte ska gå under, utan växla iso istället - är ju otroligt användbart.
Tror ni det kommer komma i en framtida Canonkamera, eller kommer dom fortsätta med lightversionen som finns i t.ex 40d?

Om ett par år har säkert Canon fått tummen ur och programmerat in denna funktion även i sina kameror (några år efter alla andra).

Då ska jag måla ett kors i taket och kanske till och med överväga att uppgradera min 30D. Om jag inte har bytt tillbaka till Nikon då ;-)

ANNONS