Annons

40D och Cosina vidvinkel

Produkter
(logga in för att koppla)

joakimsf

Medlem
Som rubriken, jag har en Cosina 19-35 som inte vill fungera med min 40D.
Ibland funkar det ibland inte, får felmeddelade om att göra rent kontaktytor mm. Är det så att dessa inte är kompatibla eller finns det olika typer (nyare och äldre) Cosina objektiv (mitt är grått)?

Och jag veta att objektivet i fråga inte är det hetaste på marknaden, det lutar väl åt att det blir byte. Men jag är nyfiken på om andra haft liknande problem...
 
Hej,

Jag har haft liknande problem med Sigma objektiv och det visade sig att dom var för gamla. Dock var det så trevligt att det löste sig genom att uppgradera objektiven vilket jag fick gjort gratis (enda jag behvöde stå för var frakten).

Så förmodligen behöver du uppgradera ditt Cosina, om det är möjligt.

Mvh,
Daniel

Som rubriken, jag har en Cosina 19-35 som inte vill fungera med min 40D.
Ibland funkar det ibland inte, får felmeddelade om att göra rent kontaktytor mm. Är det så att dessa inte är kompatibla eller finns det olika typer (nyare och äldre) Cosina objektiv (mitt är grått)?

Och jag veta att objektivet i fråga inte är det hetaste på marknaden, det lutar väl åt att det blir byte. Men jag är nyfiken på om andra haft liknande problem...
 
Min bror har nyligen köpt en 40D och så vitt jag vet så har hans Cosina 19-35 fungerat ok. Kan ju fråga honom, om han nu inte sålt det.
 
Daniel, var gjorde du denna uppgradering?
Joakim[

QUOTE=MrD;1194550]Hej,

Jag har haft liknande problem med Sigma objektiv och det visade sig att dom var för gamla. Dock var det så trevligt att det löste sig genom att uppgradera objektiven vilket jag fick gjort gratis (enda jag behvöde stå för var frakten).

Så förmodligen behöver du uppgradera ditt Cosina, om det är möjligt.

Mvh,
Daniel[/QUOTE]
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.