Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

40D firmware 1.0.5

Produkter
(logga in för att koppla)

dagr

Aktiv medlem
Inget besked angående RAW-filer och PS CS3 / Lightroom.

http://web.canon.jp/imaging/eosd/eos40d/eos40d-firmware-e.html

This firmware update (Version 1.0.5) incorporates the following improvements and fixes.

1. When playing back images just after recovering from Auto Power Off, the display now shows the last image played back.

2. During remote shooting, images are now displayed on the camera's LCD monitor right after they are taken.

3. Corrects a warning message in Korean that appears when updating the firmware.

4. Corrects errors in the Spanish menu screens.

5. Corrects a phenomenon that prevented printing with some print systems.

6. Corrects a rare phenomenon in which file numbers or image numbers were sometimes skipped.

The Version 1.0.5 firmware being released this time is for cameras with firmware up to Version 1.0.4. If the camera's firmware is already Version 1.0.5, it is not necessary to update the firmware.
 
Det verkar ju som om den korrigerar mitt "felnumrerings-fel" i alla fall.
Kameran är på service just nu så nya firmwaren lär väl ligga på plats när jag får tillbaka den.
 
Jag är väldigt nyfiken på den nya 1.0.5. Vad ytterliare har Canon försämrat/förbättrat i den? AF med objektiv på bländare 5,6 och telekonverter t.ex...

/Leif
 
martinwiberg skrev:
Är det någon som vet var man hittar information om vad som rättats från 1.0.3 till 1.0.4?
En kvalificerad gissning är att den listan är identisk med den för 1.0.5 och att enda skillnaden mellan 1.0.4 och 1.0.5 är fixen för RAW-problemet med Photoshop CS3 och Lightroom.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.