Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

40d eller D300 ?

Produkter
(logga in för att koppla)
De har olika objektivfattningar.....

Skämtsamt givetvis men bägge är riktigt bra alternativ. Åk till en handlare och kläm och känn......Smaken är som baken men rent tekniskt så är bägge kanon...
 
Eftersom du redan har en D50 så är du ju inne i Nikonfamiljen.

Inte nog med att du har en Nikon, du har antagligen kommit in i hur Nikon har organisserat sin meny och du behöver inte lära om som du får göra om du köper en Canon.

Rent privat kände jag mig inte hemma förrän jag köpte min D300, nu finns känslan där. Tilläggas kan att jag använde bara Nikon mellan 1977 och 1996.

Jag håller naturligtvis på Nikon men kan erkänna att 40D är lika bra kamera som D300. Sedan är bara frågan om vem som har ett system som passar dig bäst.

PS. Kolla in Nikon D90 + AF-S DX 18-105/3,5-5,6G ED VR för 9.995:- enligt den här länken: www.fotosidan.se/cldoc/22706.htm

Hitta bästa pris på Nikon D90: www.fotosidan.se/reviews/viewprices.htm?ID=17689
 
Tack för alla synpunkter.

Jag fotar en hel del konserer och liknande till ställningar i ganska mörka miljöer, OCh D50 på höga ISO tal är ingen höjdare:) någon som fotat med Canon 40d och d300 och kan säga om dom klarar sig bra på höga ISO tal ?
 
Jag har fotat en del konserter med min Sony A700 på höga ISO-tal. 1600 funkar alldeles utmärkt och 3200 kan också gå om man exponerar korrekt (Helst "åt höger".)

A700:an har samma sensor som D300 och D300 är minst lika bra som A700. Om du inte ska välja en D3/D700 så lär nog D300 vara ett riktigt bra val.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.