sparky
Ny medlem
Hej,
Jag har läst en hel del trådar här på forumet om uppgraderingar och dom olika kamerorna, men jag blir inte klok på vad jag ska välja.
Jag funderar nu på att sälja huset och funderar på en 50d samt något nytt objektiv, samt en 430/580 ex II med bouncer.
Men efter att ha läst alla trådar kanske man ska gå på en 500d. Någon som kan ge ytterligare tips?
Har haft min utrustning 2-3 år.
Jag har 2 gluggar till mitt hus:
Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR
Canon EF 70-300 f/4-5.6 IS USM
Vad jag använder kameran till:
Jag tar bilder på allting, tycker dock om att fota djur.
Vad jag irriterar mig mest på idag:
Vad jag tycker om mest:
Annat, värt att veta kanske:
Förlåt om frågan känns tjatig, men jag tänkte att alltid är det väl något nytt som kan komma ur frågan, speciellt om någon har något optik förslag.
Föreslagen budget: 10-20kkr
Jag har läst en hel del trådar här på forumet om uppgraderingar och dom olika kamerorna, men jag blir inte klok på vad jag ska välja.
Jag funderar nu på att sälja huset och funderar på en 50d samt något nytt objektiv, samt en 430/580 ex II med bouncer.
Men efter att ha läst alla trådar kanske man ska gå på en 500d. Någon som kan ge ytterligare tips?
Har haft min utrustning 2-3 år.
Jag har 2 gluggar till mitt hus:
Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR
Canon EF 70-300 f/4-5.6 IS USM
Vad jag använder kameran till:
Jag tar bilder på allting, tycker dock om att fota djur.
Vad jag irriterar mig mest på idag:
- Att skärpan kan bli oskarp ibland, beror säkerligen ofta på mig, men har svårt att förstå vissa ofokuserade objekt ibland.
Vad jag tycker om mest:
- Teleobjektivet ger utan tvekan det bästa bildresultatet. Tycker att färger och återgivning blir mycket bra. Ibland känns det som att jag vill gå bort från objektet bara för att kunna använda tele objektivet.
Annat, värt att veta kanske:
- Jag använder aldrig(nästan aldrig iaf) manuell fokus under dagtid.
- Använder ofta serietagningar på djur/barnen.
- Tar med mig kameran på i stort sett allt.
Förlåt om frågan känns tjatig, men jag tänkte att alltid är det väl något nytt som kan komma ur frågan, speciellt om någon har något optik förslag.
Föreslagen budget: 10-20kkr