Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

400d Död

Produkter
(logga in för att koppla)

Lobin

Medlem
Hej

Jag har en 400d som jag skulle byta batteri på, jag öppna luckan och bytte batteri, Men när jag slå på kameran upptäckte jag att den redan va på...
Kameran låg i standbye när jag bytte batteri och nu vill den inte gå igång?

Kan man få igång den med någon form av konstgjord andning eller ska ska jag ta fram spaden och begrava den ?
 
Det är väldigt svårt att säga något om din kamera, det finns tusen saker som kan ha gått fel. Men vi börjar med de enkla, har du laddat batteriet på nytt? Putsat kontakterna på batteriet och i kameran, eller provat ett nytt batteri?

Batterierna i våra digitalkameror har den egenskapen att de känner av när de börjar bli för dåliga och stänger av sig själva helt och hållet, vi har alltså inte nödvändigtvis den gradvisa försämringen som vi kanske är vana vid från andra batteridrivna prylar.

Annars torde närmaste kameraverkstad för din Canonkamera vara Intervision i Solna: http://www.intervision.se/index.php?option=com_content&view=article&id=5&Itemid=6
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.