Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
+400 på photax, vad är det för film?
- Trådstartare marzipan
- Start datum
Benganbus
Aktiv medlem
andersbq skrev:
Fick idag min Neopan 1600 bulkfilm (30m). Beställde från unicircuits förra veckan och transporten tog ca 5 dagar från Japan. Drygt 300 kr inklusive frakt - ett fynd!
Väcker litet minnen..
Sist så va de en plåtburk med Ferraniafilm..
Den va nog på 100 ASA..!?
Åså tror jag det va mer än 30 meter..
Tog flera år att göra slut på!!
Graal
Avslutat medlemskap
Kan någon som har en APX400 framkallad scanna in en bild av negativet så kan man se hur texten i filmkanten ser ut och jämföra med 400+? Har ingen ny HP5 att jämföra med men en gammal Pan F och den texten är inte samma stil eller typ som 400+-texten. Har någon HP5+-negativ så visa gärna en bild av texten i kanten?
Zepofan
Aktiv medlem
Graal skrev:
Kan någon som har en APX400 framkallad scanna in en bild av negativet så kan man se hur texten i filmkanten ser ut och jämföra med 400+? Har ingen ny HP5 att jämföra med men en gammal Pan F och den texten är inte samma stil eller typ som 400+-texten. Har någon HP5+-negativ så visa gärna en bild av texten i kanten?
Photax 400+
Bilagor
Nw2
Avslutat medlemskap
Mysteriet fortsätter
Stort tack till Sten för scanningen.
Själv har jag framkallat både en 400+ och en HP5+ på samma tid och med samma spädning och framkallare .HP5+ blev perfekt medans 400+ blev oskarp ,grådaskig och underexponerad.Så nu är HP5+ definitivt ute ur leken.
Men detta gör mig ännu mer nyfiken: Vad är det för film?
Skall vi göra så här:
Vi scannar in alla filmer som finns och jämför med 400+ ?
Neopan,tri-x,tmax, och Fortre (eller vad den nu heter).
Eller vad säger ni ? Finns det något annat sätt att lösa detta mysterium?
Stort tack till Sten för scanningen.
Själv har jag framkallat både en 400+ och en HP5+ på samma tid och med samma spädning och framkallare .HP5+ blev perfekt medans 400+ blev oskarp ,grådaskig och underexponerad.Så nu är HP5+ definitivt ute ur leken.
Men detta gör mig ännu mer nyfiken: Vad är det för film?
Skall vi göra så här:
Vi scannar in alla filmer som finns och jämför med 400+ ?
Neopan,tri-x,tmax, och Fortre (eller vad den nu heter).
Eller vad säger ni ? Finns det något annat sätt att lösa detta mysterium?