Artificiell
Aktiv medlem
Tack för tpset Micke!
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Dykhjelm skrev:
Visst är det skönt när priserna går ner.
Jag väntar lite. Åker till Beijing om en månad och där kostar SanDisk 1GB CompactFlash Card Ultra II 180:- enligt en medlem på fotosidan.
Rapporterar priser när jag kommer hem.
Stefan Mag skrev:
Ok Christoffer, menar ju 2 GB förståss, :-D.
Men nån som har nåt svar på frågan? Behöver man Extreme CF? Ibland köper man ju nyare grejor mest för att dom finns (jag är lite sån) utan att verkligen se om man har nytta av det i praktiken. Du får ju ett vanligt CF 4 GB för under 160 euro hos samma försäljare.
Gip skrev:
Men shit...om det är såna priser så kan du väl köpa med dig ett par kort extra...jag köper dom av dig!
Leta upp en dator i Bejing och skicka uppgifterna...vänta inte tills du kommer hem
Teddy, nej du behöver inte oroa dig för prishöjning...går det åt NÅT håll så går det ner...tack och lov...
Dykhjelm skrev:
Visst är det skönt när priserna går ner.
Jag väntar lite. Åker till Beijing om en månad och där kostar SanDisk 1GB CompactFlash Card Ultra II 180:- enligt en medlem på fotosidan.
Rapporterar priser när jag kommer hem.
Stefan Mag skrev:
Ok Christoffer, menar ju 2 GB förståss, :-D.
Men nån som har nåt svar på frågan? Behöver man Extreme CF? Ibland köper man ju nyare grejor mest för att dom finns (jag är lite sån) utan att verkligen se om man har nytta av det i praktiken. Du får ju ett vanligt CF 4 GB för under 160 euro hos samma försäljare.
Dykhjelm skrev:
Den enda test som jag kan göra på plats, är att stoppa minnet i kameran. Om jag då får lika många bilder (kvar att ta) som med mitt nuvarande 2 gig:s kort, så bör allt vara OK.
Stefan Mag skrev:
hur mycket snabbare är det än en vanlig CF?
CF 4 MB var ju ännu billigare. Jag använder vanlig CF 2 MB till min 350D och tycker att det räcker till i snabbhet men det är kanske för att jag inte fattar bättre. Fotar inget action än så länge.
Tack för tipset annars!
Stefan
Maxe skrev:
Skall man få ett bekräftelsemail från TD? Beställde en 4 Giggare såklart.
Det står även att man skall skicka kopia på sitt id-kort. Skall detta göras självmant eller på uppmaning?
Mvh
Johan Maxe
Maxe skrev:
Skall man få ett bekräftelsemail från TD? Beställde en 4 Giggare såklart.
Det står även att man skall skicka kopia på sitt id-kort. Skall detta göras självmant eller på uppmaning?
Mvh
Johan Maxe