Annons

4 Gb Extreme 3 för 2000!

Produkter
(logga in för att koppla)
Per Krook skrev:
Har fått en bekräftelse som daterar min beställning till idag (vilket är fel), och säger att "Delivery time not known yet - we will keep you informed". Inte precis det man vill höra (läsa), även om det var på engelska...

Samma här..och enligt sidan var det på lager.. Så mycket för det systemet.. Handlar hellre där jag vet att jag får grejjorna. Drog därför tillbaka ordern.
 
Lustig prissättning på tbh.se.
2Gb ExtremeIII är billigare än 2Gb UltraII, likadant med 1Gb varianten, där är också ExtremeIII billigare än UltraII 1Gb.

Nu behöver man (det var några här som undrade) inte fundera på om man har nån nytta av den snabbare ExtremeIII längre. :)
 
Jeppe skrev:
Samma här..och enligt sidan var det på lager.. Så mycket för det systemet.. Handlar hellre där jag vet att jag får grejjorna. Drog därför tillbaka ordern.

Jag håller med dig, har du beställt nån annanstans eller du avvaktar?
Jag ringde till TD och undrade om de hade nåt mer besked än mailet man fick men Sandisk hade inte gett de nåt mer exakt leveransdatum än "under januari".

Jag har ingen brådska och kan vänta men med svenska priser på 1800:- ex moms så är det ju faktiskt billigare än TD. Men frågan är om svenska handlare kan leverera... Nån som har ringt och kollat?
 
Cyberphoto "har" i lager enligt sidan..
Jag hatar att vänta..återstår alltså att se om cybers hemsida är ordentligt uppdaterad ;)
 
he he, jag hade tänkt att vänta med beställning men ändrade mig och la min order kl 14.51 hos Cyberphoto och paketet är skickat. Det måste ha varit ett av de sista minnena för strax därefter så hade de inga fler i lager:)
 
Vill bara bekräfta Kina-problemet. En vän köpte
ett 2GB Ultra II till mig. Det presenterade sig mycket riktigt som 2GB, men efter första formateringen i kameran är det nu ca 990Mb och
mer lär det inte bli.
Så om ni är i Kina - formatera kortet i kameran innan ni köper. Har ni möjlighet, testa även att dra på så att kameran måste skriva till kortet och ta tiden jämfört mer era orginalkort. Mitt falska är snabbare än ett Sandisk orginal, men långsammare än ett Ultra II.
Om man tittar lite noga så ser man också att kortet är en förfalskning (sandisk logo är t ex inte helt korrekt).
/PO
 
Tack för alla varningar om minneskort i Kina.
Kommer att köpa minneskort i Sverige, nu när priset tycks vara nästan halverat.
Men kommer åndå att kolla vad som säljs i Beijing.
 
Nya minneskort?

Hur gammal är tekniken i Extreme 3...är det bara jag som tror att en del i prissänkningen är att det finns snabbare o bättre minneskort runt hörnet?



/Janne

Jag betalade 2500:- för mitt första 128 Mb kort :-(
 
Re: Nya minneskort?

Janne H skrev:
Hur gammal är tekniken i Extreme 3...är det bara jag som tror att en del i prissänkningen är att det finns snabbare o bättre minneskort runt hörnet?



/Janne

Jag betalade 2500:- för mitt första 128 Mb kort :-(

Dina tankar kring kommande modeller är säkert helt rätt, men redan Extreme III är ju lite "onödigt" bra för min 20D (som jag har tänkt behålla i flera år). På så sätt kan jag ändå vara helt lugn och nöjd.
 
Re: Re: Nya minneskort?

Per Krook skrev:
Dina tankar kring kommande modeller är säkert helt rätt, men redan Extreme III är ju lite "onödigt" bra för min 20D (som jag har tänkt behålla i flera år). På så sätt kan jag ändå vara helt lugn och nöjd.

Absolut!
E3 blir inte sämre för att det kommer nytt.

/JH
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.