Annons

4 Gb Extreme 3 för 2000!

Produkter
(logga in för att koppla)
Per Krook skrev:
Den texten läste inte jag. Är det någon som handlat på Technikdirekt nyligen och vet om de alltid kräver ID?

Jag gissar på en kvarleva från en svunnen tid. Jag fick precis hem ett Canon EF-S 10-22mm därifrån och inte behövde jag kopiera mitt ID.
I infon på startsidan står det också att frakten kostar 20euro medans det i själva verket kostar 22euro så infon är nog inte helt up-to-date.
 
Technikdirekt kräver infaxad eller mailad id om kostnaden överstiger en viss summa, och man vill betala med kort. Jag köpte min 300D plus ett Tamron 28-75 från dom våren 2005, och fick då maila över sådant....allt funkade som det skulle dock, kortet har inte debiterats med något lustigt efteråt, och varorna kom fram som de skulle.
 
Fast nu har de ju även CVC-koden.. så något ID-kort kanske inte behövs längre.. Jag gissar att de får skicka måånga kort till Sverige nu i veckan ;) Hursomhelst så är ordern bekräftad och väntar på ett leveransbesked...
 
JanOlofHärnström skrev:
Som jämförelse kan det vara bra att veta:
Zebramedia har Ridata 4GB 80x för 2585 kr.

Ridata 80X Pro SUGER FETT om man är ute efter snabbhet.. Jag har ett sådant och det maxxar 40X i kortläsaren. I min 1D MkII ger den samma prestanda som min microdrive (4,5MB/s ungefär) vilket utmynnar i sisådär en 30X.

Men det är ett prisvärt kort till de som inte behöver hastigheten.

Någon som vill köpa? ;)
 
Hejsan

Är det någon som fått sitt minneskort från technikdirekt??

I så fall hur lång tid tog det från best till leverans?

/Nicklas
 
Så, nu kan ni lugna er, pratade med CyberPhoto i går och de ringde just och meddelade ett pris på 1349 för ett extreme 3 2GB.De var lätt chockade över sänkningen. Scandinavian ligger strax över.
 
Det verkar vara en allmän prissänkning på gång. Cyberphoto tar, för tillfället, 2395 kr för att SanDisk CompactFlash 4GB Extreme III.

Även Scandinavian Photo har sänkt priset rejält, dock är de dyrare än Cyberphoto.
 
boris.bonasin skrev:
Det verkar vara en allmän prissänkning på gång. Cyberphoto tar, för tillfället, 2395 kr för att SanDisk CompactFlash 4GB Extreme III.

Även Scandinavian Photo har sänkt priset rejält, dock är de dyrare än Cyberphoto.

Vi får ju hoppas att de inte bara sänkte priset av ren chock, utan att kolla om leverantören verkligen sänkt sina priser. Man vill ju helst inte att denna prisnedgång är något tillfälligt och nästa vecka kostar de det dubbla igen. Fast i det långa loppet går de ju ner hela tiden.

Kanske är de ännu billigare nästa vecka. ;)
 
Jag fick just ett mail från technikdirekt som jag inte förstod ett ord utav :)
Jag gissar att det gäller min beställning och hoppas att det står att beställningen gått igenom och att de nu skall leverera minneskortet till mig.

Varför i himmelens namn kan de inte skriva på engelska så att man har en chans att förstå vad de vill?

Catherine - förstår inte tyska
 
Tja, jag chansar och väntar till Zebramedia öppnar igen för att se hur de kommer att prissätta sina minnen. de brukar alltid vara billigast...

Går det åt skogen är det bara att vänta. Det enda som är helt säkert ar att priserna kommer att gå ned i det långa loppet.

PS. Jag gav 2300 kr för ett Lexar 1GB för 1,5 år sedan...

Sensmoral: Den som är först i kön får ta den hårda smällen.
 
-Catherine- skrev:
Jag fick just ett mail från technikdirekt som jag inte förstod ett ord utav :)
Jag gissar att det gäller min beställning och hoppas att det står att beställningen gått igenom och att de nu skall leverera minneskortet till mig.

Varför i himmelens namn kan de inte skriva på engelska så att man har en chans att förstå vad de vill?

Catherine - förstår inte tyska

Hej Catherine!

Prova med "Babelfish" det är en översättningstjänst.

http://babelfish.altavista.com/

Bara att klistra in mailet och välja språk.

M.v.h. Jonathan Johansson
 
-Catherine- skrev:
Jag fick just ett mail från technikdirekt som jag inte förstod ett ord utav :)
Jag gissar att det gäller min beställning och hoppas att det står att beställningen gått igenom och att de nu skall leverera minneskortet till mig.

Varför i himmelens namn kan de inte skriva på engelska så att man har en chans att förstå vad de vill?

Catherine - förstår inte tyska

Testat http://babelfish.altavista.com/ ?
Fungerar så bra att jag översatte mitt D-uppsats förord till spanska :)

BAW
 
Tusen Tack för tipset!

Babelfish funkade fint. översatte till engelska, och även om det blev lite knasig meningsuppbyggnad så gick det att förstå. Kortet är på väg, och det var ju precis det jag ville höra :)

Catherine - glad
 
-Catherine- skrev:
Tusen Tack för tipset!

Babelfish funkade fint. översatte till engelska, och även om det blev lite knasig meningsuppbyggnad så gick det att förstå. Kortet är på väg, och det var ju precis det jag ville höra :)

Catherine - glad

Hmpf.. Jag har inte fått något mail.. :(
 
Stefan Mag skrev:
Men nån som har nåt svar på frågan? Behöver man Extreme CF?

Beror ju helt och hållet på vad och hur du fotograferar. Kör man långa serier, så är det kanske önskvärt att kameran tömmer bufferten snabbt.

Min 1D MkII har 21 bilders buffert i RAW, med en genomsnittlig storlek på 8MB så blir det följdaktligen 168MB att skriva till kortet. Extreme III skriver den mängden på ca 23 sekunder. Motsvarande tid för ett "vanligt" CF kort är ungefär 42 sekunder. Med ett standard Sandisk tar det 152 sekunder ;)

Din 350D skriver med a 6,2MB/s med ett Extreme III, jämfört med ett "vanligt" som skriver ungefär med halva hastigheten.
 
Har fått en bekräftelse som daterar min beställning till idag (vilket är fel), och säger att "Delivery time not known yet - we will keep you informed". Inte precis det man vill höra (läsa), även om det var på engelska...
 
Per Krook skrev:
Har fått en bekräftelse som daterar min beställning till idag (vilket är fel), och säger att "Delivery time not known yet - we will keep you informed". Inte precis det man vill höra (läsa), även om det var på engelska...

Det beror på att deras system inte är automatiserat utan någon sitter och lägger in webbordrarna manuellt i efterhand.

Beställde du igår men fick bekräftelse idag så hann dom nog inte med din order igår.

Mina saker fanns inte heller i lager idag men jag är ju van att vänta.
Jag har ju väntat på min D200 sedan 1/11-05...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.