Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

3mp kameratelefon med 3x optisk zoom och blixt (!)

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag ska nog ta och flytta till japan så man kan få vara med om nya saker innan rästen av världen får det.

Jag läste i nån svensk tidning där det stog om att dom i japan redan har TV i sina mobiler och även ca 80 mb minne och mera inte så lite minne som 19 mb som vi bara har.

Men i tidningen sa dom även att TV mobiler kan nog komma till sverige inom 1 år...

Man får väll hoppas och längta och vänta...

/Jonas

Olle skrev:
Att kameran går att använda är nog inte så viktigt för samlarvärdet. Försök att sälja din Instamatic på LP Fotos höstauktion, eller ännu hellre köp några blixtkuber på samma auktion. Det kan ju vara bra att kunna fota även när din kameramobil eller Aette har "batteritorsk" :)

Olle
Går det att hitta blixtkuber idag? De var ju bara för underbara. Det vore kul att ha en instamatic med blixtkuber på nästa fest.

Ribbe skrev:
Jag hatar kameramobiler!

Jag hatar dem inte men hyser liknande känslor.

Varför inför man inte bakmaskinsmobilen och den tillhörande tidningen "MobilBagar´n"? :))

Har sett att det t.o.m finns en tidning för mobiltelefoner(!)

/Johan

Smala område? skulle tro att det är fler som använder o är beroende av mobiltelefoner än kameror...

HDFS) (KGS skrev:
Smala område? skulle tro att det är fler som använder o är beroende av mobiltelefoner än kameror...

Det har du rätt i. Men jag tror du förstår vad jag menade. Tidningarna handlar väl om ... ehum ... telefoner?

Är tex "Mobil" en kvartalstidning eller lyckas de skrapa ihop tillräckligt med mumbojumbo för att lura telefonnördarna en gång i månaden?

:)

/Johan

Senast ändrad:
Ja precis som DigitalFoto, DIGITALFOTO och digitalfoto får oss att vilja byta kamera tre gånger i månaden... ;-)

Eller så ska vi bara lära oss utnyttja vad vi har bättre... en bilaga om konsten att slå rätt nummer... hur man byter ringsignal... tja vad vet jag, färghantering kanske är aktuellt numera på displayerna...

/kg med svartvit telefon o ingen polyfoni

hansen2 skrev:
Det har du rätt i. Men jag tror du förstår vad jag menade. Tidningarna handlar väl om ... ehum ... telefoner?
Nope, tidningarna handlar om mobil komunikation...vilket är långt mycket mer än bara telefoner.

Det skulle vara som att säga att en bil enbart är fyra hjul..
hansen2 skrev:
Är tex "Mobil" en kvartalstidning eller lyckas de skrapa ihop tillräckligt med mumbojumbo för att lura telefonnördarna en gång i månaden?
Hela idén med mobiltidingen är att presentera aktuella tester på mobiltelefoner och annat inom mobil komunikation...att presentera tester på telefoner som är ett kvartal gamla skulle garanterat inte locka många köpare.

Ett kvartal är en mindre evighet inom den branschen.

sagan skrev:
Nope, tidningarna handlar om mobil komunikation...vilket är långt mycket mer än bara telefoner.

Det skulle vara som att säga att en bil enbart är fyra hjul..

Hela idén med mobiltidingen är att presentera aktuella tester på mobiltelefoner och annat inom mobil komunikation...att presentera tester på telefoner som är ett kvartal gamla skulle garanterat inte locka många köpare.

Ett kvartal är en mindre evighet inom den branschen.

Nu är det så finurligt att vi inte måste förstå varandra. Det räcker med att vi accepterar varandras intressen om än vi tycker det är skitnördigt och fånigt.
Jag nördar säkert med något men det är svårt för mig att bedöma och jag unnar andra att tycka att jag kanske gör det. Det handlar alltså inte om småaktighet. Det nördas ganska friskt på nästan alla livets områden. Jag får tidningen Svensk jakt i.o.m mitt medlemskap i Svenska jägareförbundet. Den är ingalunda den värsta i sitt slag men jag är övertygad om att folk får både puls och styve när det testas svindyra hundpejlar eller de senaste muskedundren i rostfritt stål med plaststock.
Minns en artikel där vuxna karlar förfasade sig över att ekorrjakten förbjudits - supernördigt! Vem f*n ger sig ut i skogen och jagar dessa småkryp med hedern i behåll?

/Johan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar