Jan af Lisö
Aktiv medlem
Kan man köra Canon 350D mot en Windows 8 dator eller är det bara en minneskortsläsare som gäller? 350D är min reservkamera som jag använder när jag vill ha med mig en kamera som är mindre och lättare än min arbetshäst 60D.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kan man köra Canon 350D mot en Windows 8 dator eller är det bara en minneskortsläsare som gäller? 350D är min reservkamera som jag använder när jag vill ha med mig en kamera som är mindre och lättare än min arbetshäst 60D.
Canon är urkassa på att uppdatera sina drivrutiner. Har en XP-dator kvar enbart för intervall-fotografering med min 20D, kamerastyrningsprogramvaran som följde med 20D går inte att installera på något nyare än 20D.
/Karl
Min 400D funkar med Windows 8.1 så sannolikt funkar 350D också.
Några drivrutiner för att komma åt filerna på kameran brukar inte behövas i de moderna operativsystemen.
Att Canon inte uppdaterar en specifik programvara är väl knappast anmärkningsvärt?
20D är nästan 10 år gammal och har ett ekonomiskt värde som är nära noll. Skulle du betala för en uppgradering av programvaran? Eller tycker du den borde vara gratis för dig? I så fall blir det ju dagens kunder som måste betala för något de inte har någon nytta av.
Att bara föra över bilder brukar fungera. Tips till TS, kontrollera USB-inställningarna i kameran.
Min gamla D70 som var (RIP) lika gammal har fortfarande fullt programvarumässigt stöd av Nikon.
/Karl
Jag körde 350D igår mot min gamla dator med Window XP och det funkade utmärkt. Men vilka inställningar kan jag ändra på, valet var mellan "Datoranslutning" och "FTP något". Datoranslutning funkade mot en XP dator, "FTP något" har inte testat.