Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

32- eller 64-bits vista?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tror man får störst fördel om man ska hantera många små filer, dvs starta program, eller jobba med systemutveckling, vilket vi gör.

Videon ovan visade förresten 6-7 gånger snabbare programstart jämföret med raptor så helt ute och cyklar är jag inte.

Enda nackdelen är ju priset, nästan dubbel så dyr jämfört mellan Intel X25 och WD Raptor, båda 2,5 tum/~160Gb.

Men skall man ha snabb läshastighet så... :)

Ja, jag tyckte själv att det verkade lite skumt, men jag kommer nog inte högre upp än första pinnen på datorkunskapsstegen.
Synd, för datorkillen där verkar kunna en hel del, bygger datorer med standardkomponenter (=lätt utbytbara). Väsensskilt från min DELL-dator jag och han har hållit på och strula med en längre tid (pga svårersättliga komponenter, mycket är Dell-specifikt).

Är utomlands nu och har svårt att skaffa "svensk" dator här (Dell var senaste lösningen). Behöver mina å,ä och ö.

Så länge du kan ditt svenska tangentbord behöver du bara ställa om det så att det funkar som ett svenskt. Kan man inte sitt svenska tangentbord blir det ju dock lite förvillande eftersom det står ü på min å-tangent, z på min y-tangent, y på min z-tangent, + på min !-tangent osv.
En kollega var riktigt missnöjd när han lyckats med att flytta omkring tangenterna på mitt tangentbord och det tog 2 veckor innan jag märkte det.

/Karl

Ja, jag tyckte själv att det verkade lite skumt, men jag kommer nog inte högre upp än första pinnen på datorkunskapsstegen.
Synd, för datorkillen där verkar kunna en hel del, bygger datorer med standardkomponenter (=lätt utbytbara). Väsensskilt från min DELL-dator jag och han har hållit på och strula med en längre tid (pga svårersättliga komponenter, mycket är Dell-specifikt).

Är utomlands nu och har svårt att skaffa "svensk" dator här (Dell var senaste lösningen). Behöver mina å,ä och ö.

Han är nog inte riktigt ute och cyklar men lite. Han har nog blandat ihop Win 7 med det Vista skal som ska släppas för dem som vill ha Win 7 look.

http://www.idg.se/2.1085/1.242190/windows-vista-far-sig-ett-ansiktslyft

ANNONS