subject_to_change
Medlem
Hej! Idag fick vi hem våran Canon eos 30d. Det känns något pinsamt att fråga det här, men hur växlar man mellan att se bilden innan man tar den i skärmen istället för sökaren? mycket tacksam för svar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
subject_to_change skrev:
varför har man inte live- på skärmen? går inte det? och varför har de gjort en större skärm, om man ändå inte ska komponera bilderna i den?... utan endast titta på bilderna, och se menyer?
ohwall skrev:
[borttaget]
Nog är det efterfrågat hos många yngre men inte bland oss äldre som är vana att använda optiska sökare, personligen så har det låg prioritet för mig men självfallet så kan det vara användbart vid vissa enstaka tillfällen.Jeppe skrev:
Olympus har dock löst det hela med sin E-330, så det går att göra, men är inget som har varit efterfrågat eftersom den optiska är så mycket bättre.
ohwall skrev:
[borttaget]
Plus KG, förstås.Z. skrev:
Nog är det efterfrågat hos många yngre
Jamen KG är väl ung, evigt ungjimh skrev:
Plus KG, förstås
Jodå, helt klart så finns användningsområden & nu så kanske en sådan funktion inte behöver fördyra så mycket heller...macrobild skrev:
Jag är gammal, ser dåligt. trött i kroppen, men min fru vill ha bilder av trädgården när den är som vackrast. Tänkte bara för en timme sedan när jag skulle ta blommor i gräshöjd- vad enklare det hade varit om man kunde vinkla ut displayen och använda den som "sökare"
Nu har jag både skitiga knän och axlar och gräs i håret.
Även vid vissa presskonferanser hade varit gott att kunna höja kameran över huvudet och se vad man fotar
Mikael
Sådana inlägg gör att jag ibland tappar tilltron till människosläktet...ohwall skrev:
[borttaget]