David G
Aktiv medlem
Re: Re: varför..
För alla dom gångerna när man inte har möjhlighet att se motivet genom sökaren, också bra när man vill ha koll på omgivningen. på tv, film, och video-kamrer är det ju också vanligt med nån sorts monitor, använde inte bo widerberg mycke handkamera? så det behöver ju inte bli så där dogma-skakigt.
Zoso skrev:
Varför tycker du att det vore bättre att komponera bilden på Lcd skärmen ?
Vad är det som skulle vara bättre med att kunna göra så ?
Det vore intressant att höra varför ungdomar saknar den funktionen, jag har själv en kompaktkamera och jag tycker det är värdelöst och svårt att komponera med skärmen.
Det är fullständigt obegripligt för mig att man skulle vilja ha den funktionen på en systemkamera, jag kan inte se någon fördel med det alls utom kanske vid viss makrofotografering, det måste bli väldigt ostabilt, oprecist och klumpigt i allafall.
kent.
För alla dom gångerna när man inte har möjhlighet att se motivet genom sökaren, också bra när man vill ha koll på omgivningen. på tv, film, och video-kamrer är det ju också vanligt med nån sorts monitor, använde inte bo widerberg mycke handkamera? så det behöver ju inte bli så där dogma-skakigt.