sagan
Avslutat medlemskap
KGS skrev:
Jo men om sju år??
Det får framtiden utvisa...men det är väl inte osannolikt att Canon har 6.3mp/1.6X sensorer kvar på lager då, med tanke på den stora tillverkningen.
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
KGS skrev:
Jo men om sju år??
Det är det säkert.KGS skrev:
Självklart är det entusiaster o inga ekonomer som meckar o renoverar... men det är säkert en kul hobby att hålla igång gamla Leicahus eller en Ford Edsel...
Nej..det låter inte sannolikt.KGS skrev:
så ser jag ingen möjlighet att i hemmiljö renovera eller bygga en CCD *s*
KGS skrev:
Jo de kan ha kvar på lager... men det behöver inte betyda att det är rimligt att köpa dem *s*
Jeppe skrev:
Dessutom så går förra generationens (eller förr-förra) dva DCS 520/560/ EOS D2000 för runt en 5000-8000:-....fortfarande (trots pcmcia-diskar)
Om man kommer över en CCD går det säkert bra att byta den. Å andra sidan ska den hålla minst lika länge som ex. en processor, dvs. i evighet...i princip. Kantänkas att ett nytt hus är tillräckligt billigt om 10 år för att vara inressant alternativ, men att skrota fina kamerahus är ju inte kul om bara en komponent är pajj.KGS skrev:
Mmm... kvalitet kostar... okej... men är 10D huset så kraftfullt? men vad händer när CCD´erna o andra komponenter börjar ge sej, eller håller de i all evighet? kommer det att vara ekonomiskt försvarbart att byta såna? kommer det ens att gå?
Linmajon skrev:
men att skrota fina kamerahus är ju inte kul om bara en komponent är pajj.
muster skrev:
Ja, det ser ju onekligen väldigt bra ut.
Problemet med både min 380EX samt studioblixtar är att kameran underexponerar så fruktansvärt. Inte ens med största möjliga bländare blir det acceptabelt.
.
academic skrev:
Jag fattar inte hur det finns så negativa åsikter om 300D... Visst, den har några funktioner mindre än 10D men...
Jag tror att åsikterna bottnar i två dimensioner;
1. "Jag köpte en 10D för 22.000 och vill inte inse att 300D finns/tar lika bra bilder..."
academic skrev:
2. "Vem som helst fattar väl att en proffskamera måste vara svart. Den där 300D är väl en konsument kamera.."
Maverick28 skrev:
Skumt som fan det där...
Men jag fattar inte varför du får underexpoinerat på studioblixtarna??? För jag antar du mäter med en lös mästaree eller???
muster skrev:
Jajamen, mätte med lös mätare. Och jag tycker som du, hur kan det bli fel??
Vad det gäller 380EX blixten så fattar jag det som att alla blixtar i EX serien är kompatibla.