ANNONS
Annons

Sony a65 vs a77, lägga pengar på hus eller objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ang Samyang 8mm fisheye.
Jag har ett sånt och det är verkligen superkul och går att använda på en massa kreativa sätt.

Med så extrem vidvinkel så blir skärpedjupet lika extremt långt, så det är bara att sätta det på 50cm fokusavstånd så blir det skarpt därifrån till oändligheten. Det är fixfokus. AF behövs inte alls på ett sådant objektiv.

/Mats

Det låter ju riktigt bra, för alla filmer jag ser där de filmat med den så har jag aldig sätt att de har ändrat focus. Har sätt några riktigt fina time lapse med detta objektiv!

Har du erfarenhet av Sonys garanti?!
Har hittat a77 + 16-50 för 12600kr från Storbritanien, finns även lite billigare från hongkong men vågar nog inte riktigt köpa därifrån fast att jag handlat mycket från hongkong via ebay.
Har pratat med sony servicesupport och de säger att jag bara behöver ha med mig kvittot från vart jag köpte den (spelar inge roll vart tydligen men jag frågade bara då om EU). De visste inget om något internationellt garantikort man får med i lådan men de sa bara att jag skulle ta med kvitto. Fast den jag pratade med verkade väldigt okunnig/stressad osv.

Tråden stoppas!

Den här diskussionen har tagit karaktären av en privat diskussion 1-1 mellan Robin och mig och är säkert intressant för fler. Då den faktiskt handlar om Sony A65 och A77 (till skillnad från A65+A77-tråden till viss del :), så flyttar jag diskussionen dit istället.

Svar på föregående inlägg finns att läsa här:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?p=1801974&posted=1#post1801974

Skriv inget mer i den här tråden, utan fortsätt diskussionen i den som ska handla om specifikt dessa kameror istället.

/Mats

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar