ANNONS
Annons

3 bilder istället för 7 / vecka?

Produkter
(logga in för att koppla)
...en befrielse

3 bilder/vecka är alldeles lagom. Jag tycker denna begränsning (läs befrielse) kan implementeras omgående.:D

elmfeldt skrev:
Jag har läst igenom alla svar och jag tycker att de lutar mot att vi stryper inflödet till 3 per vecka. Eventuellt så skulle Silver och Guld kunna få en högre kvot.
Men inte 7 i alla fall väl? Varför inte en skala om t ex 3 till dödliga och 5 till de som öppnat plånboken?

Överflyttning

Och vad gäller om Jim och vi andra betalande vill flytta 10 bilder från ett Guldalbum till ett kritiker?

Re: Överflyttning

sture skrev:
Och vad gäller om Jim och vi andra betalande vill flytta 10 bilder från ett Guldalbum till ett kritiker?
Hoppas verkligen inte det är möjligt, det är i så fall ett kryphål som bör täppas till.

Det som hindrar mig att titta på bilder och kommentera dem är det att det tar så rysslig tid innan jag kan använda en sida efter att den är nerladdad. Jag misstänker att det är en elegant java lösning på menysystemet som måste köras om varje gång jag går till en ny sida.

Det tar ca 5 sek att ladda ner sidan och sedan 5-10 sek får jag vänta innan programmen har kört. Det gör att jag drar mig för att titta på bilder, än mer att kommentera dem.

I övrigt tycker jag att förslaget ett album och 8 bilder var 14 dag är bättre. Inte för att jag kan lägga upp 8 enskilt bra bilder i en kollektion, men det finns en annan del av fotokonsten, bildberättandet, där flera bilder tillsammans skapar en större helhet en varje enskild bild. Till och med halvbra bilder kan i rätt sammanhang vara ovärderliga.

En ändring - men åt vilket håll?

Bra förändring vad gäller uppladdningshastigheten (även om jag tycker att den borde vara samma för alla men har full förståelse för att den inte är det). När jag idag skulle lägga in några bilder fick jag dock upp följande text:

"Observera att du endast kan ladda upp 7 bilder under 3 dagar. Vi har infört denna regel för att begränsa inflödet av bilder något så att ni skall hinna med att avnjuta och kommentera alla nya bilder."

Tänkte att det var bäst att påpeka det. Enligt texten har ju uppladdningshastigheten höjts...

/ Fredrik

Re: En ändring - men åt vilket håll?

Skott skrev:
Bra förändring vad gäller uppladdningshastigheten (även om jag tycker att den borde vara samma för alla men har full förståelse för att den inte är det). När jag idag skulle lägga in några bilder fick jag dock upp följande text:

"Observera att du endast kan ladda upp 7 bilder under 3 dagar. Vi har infört denna regel för att begränsa inflödet av bilder något så att ni skall hinna med att avnjuta och kommentera alla nya bilder."

Tänkte att det var bäst att påpeka det. Enligt texten har ju uppladdningshastigheten höjts...

/ Fredrik
Visst blev det lite fel där va .....

Jag tycker det är ok med 3 bilder i veckan.

Det jag är lite frågande till är om det verkligen kommer att höja kvaliteten på bilderna. Vi stryper inflödet för normal medlemen, men låter 7 bilder/vecka vara kvar för silver/guld medlemarna samtidigt som de kan ha fler bilder uppe för kritik. Det är ju inget som säger att jag har bättre kvalitet på min bilder bara för att jag är tex silver medlem.

Sen kan man fundera lite på statistiken, om jag tolkar det hela rätt så finns det ca 18000 bilder och ungefär 5600 medlemar. Av dessa 5600 så är det ca 1630 medlemar som har laddat upp bilder (sökt på medlemar som har bilder). Det innebär 11 bilder i snitt per medlem (normal/silver/guld). Tittar jag sen på gruppen silver/guld medlemar så är dessa 39 st och har tillsammans laddat upp 1907 bilder. Om man räknar bort de två som laddat upp mer än 75 bilder så blir snittet för resten av gruppen 41 bilder per person. Det verkar ju som den grupp som är mest benägen att ladda upp bilder är den grupp som fortfarande kan ladda upp 7 bilder per vecka. Jag skulle nästan gissa på att många som väljer att bli silver medlem gör det för att de gått i taket på 50 bilder.
Men det här med statistisk, det kan man tolka hur man vill... ;) ... och det kanske fungerar allt hänger på hur många som hoppar över till silver/guld medlemskap. :)

Mats skrev:
Jag tycker det är ok med 3 bilder i veckan.

Det jag är lite frågande till är om det verkligen kommer att höja kvaliteten på bilderna. Vi stryper inflödet för normal medlemen, men låter 7 bilder/vecka vara kvar för silver/guld medlemarna samtidigt som de kan ha fler bilder uppe för kritik. Det är ju inget som säger att jag har bättre kvalitet på min bilder bara för att jag är tex silver medlem.

Nä, det är ju inte säkert att en guld- eller silvermedlem håller högre kvalitet på sina bilder, men han eller hon har förhoppningsvis varit med så länge på fotosidan att han/hon "bara" laddar upp bilder som är avsedda för kommentering, och inte rena "tjoho va kul det var i Åre"-bilder.

Jag skulle tro att de flesta nykomlingar (liksom jag gjorde) laddar upp vad som finns till hands i burken i ren glädje över att kunna sprida sina alster till andra. Nu blir det ju bara 3 bilder den första veckan, och förhoppningsvis hinner de under den veckan förstå vitsen med sidan och läsa t.ex. denna tråd...

Kvaliteten kanske inte höjs, men förhoppningsvis medvetandegraden.

/Anders

Rätt tänkt!

Kvalitet före kvantitiet. Hur många klarar att producera 7 bra bilder i veckan?

/magnus

magnum75 skrev:
Rätt tänkt!

Kvalitet före kvantitiet. Hur många klarar att producera 7 bra bilder i veckan?

/magnus

Är det inte den dystra verkligheten för de flesta yrkesfotografer?

De måste producera minst en bra bild om dagen.

patrik-skoglow skrev:
Ta bort bilder efter ett par månader istället.
3 är lite lite om man har en kollektion tycker jag!

Annars går det väl att sortera ut dom tre bästa bilderna ur kollektionen. Om man nu av någon anledning måste visa upp helheten kan man alltid låta albumet vara opublicerat tills det är komplett.

Dags för ett starwarscitat "You have to learn patiance, Luke". :)

Även en yrkesfotograf borde inte ha några problem att välja ut dom tre bästa bilderna ur en veckas skörd av bilder. Ett tempo på tre riktigt bra bilder i veckan tycker i alla fall jag är ganska mycket. Eller för en nybörjare som vill ha kommentarer för att lära sig. Tre bilder i veckan tycker jag är tillräckligt hur man än vrider och vänder på det.

/Robert

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar