Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
24h Fototävling i Göteborg, Anmälning!
- Trådstartare Kalle_B
- Start datum
Poteta
Aktiv medlem
Jag har ingen aning men i mitt fall så blir de automatiskt i sRGB. Jag använder Photoshop Elements 5.0. Det andra formatet är väl Adobe någonting, tror man aktivt måste välja det för att få det.wik skrev:
Håller som bäst på att välja och vraka bland mina bilder, men ska nog snart vara klar
Men undrar: Hur vet jag att bilderna är sRGB och hur gör jag för att konvertera dem om de inte är det? Usel på photoshop...
Nikonetha
Aktiv medlem
wik skrev:
Håller som bäst på att välja och vraka bland mina bilder, men ska nog snart vara klar
Men undrar: Hur vet jag att bilderna är sRGB och hur gör jag för att konvertera dem om de inte är det? Usel på photoshop...
Gå in under redigera och välj färginställingar.. där skall du kunna se vad som är förinställt
Nikonetha
Aktiv medlem
Kalle_B skrev:
Måste nog göra er alla besvikna med att meddela att inga biddrag komemr synas uppe innan tisdag i alla fall...
Tidigast.
Ingen fara.. då kan jag lägga mig tidigt både ikväll och imorgon
agb007
Aktiv medlem
wik skrev:
Tack för svaret. När jag sparar en bild i photoshop står det att det är sRGB som ICC-profil, är det det enda man behöver göra tro...
Hej!
Kolla under arkiv / filinformation
Där under finns kameradata 2 och väljer man den så står färgrymden. (i vart fall i CS2)
Poteta
Aktiv medlem
Ingen fara, jag är lugn och fin.Kalle_B skrev:
Måste nog göra er alla besvikna med att meddela att inga biddrag komemr synas uppe innan tisdag i alla fall...
Tidigast.
Värre är det nog med Agnetha, den argbiggan.
Nikonetha
Aktiv medlem
Poteta skrev:
Ingen fara, jag är lugn och fin.
Värre är det nog med Agnetha, den argbiggan.
hi, hi.. argbiggan
Kärt barn har många namn märker jag..
wik
Aktiv medlem
agb007 skrev:
Hej!
Kolla under arkiv / filinformation
Där under finns kameradata 2 och väljer man den så står färgrymden. (i vart fall i CS2)
Tack så mycket! Nu kan jag iaf se att jag gjort rätt... Snart klar nu...
Poteta
Aktiv medlem
Fasen,vänta ska jag kontra... Ge mig en minut...Gersemi skrev:
Bara för du kallar mig argbiggan.. skall jag visa motsaten
håll till godo
m.bucht
Aktiv medlem
Poteta skrev:
Se själv, du är ju arg som ett bi för att Nikongluggen väger för mycket.
Ha ha lägg den kategorin DJUR, du vinner säkert ;-
Kram på er alla
Nikonetha
Aktiv medlem
Poteta skrev:
Se själv, du är ju arg som ett bi för att Nikongluggen väger för mycket.
Nejdå.. jag är bara lite fundersm,,, hinner jag ta en hambrugare på Burger king.. en himla skillnad
Nikonetha
Aktiv medlem
m.bucht skrev:
Ha ha lägg den kategorin DJUR, du vinner säkert ;-
Kram på er alla
Nu kommer jag ihåg.. stod ju och blängde på dom däringa som sprang omkring i kostniga västar
solvargen
Aktiv medlem
Är inte det samma sak???Kanske menar du i en spårvagn? Eller menar du en bild från en spårvagn?? Hhum..kanske är det bra om jag är med i nästa tävling (om jag får) ..så vi får lite rätsida på alternativenZiesta skrev:
Vad var egentligen uppdraget med Korsvägen? Att ta ett kort där det är med en spårvagn eller ta ett kort på en spårvagn?
*fortfarande i valet och kvalet*
Mvh Thomas
Ziesta
Aktiv medlem
solvargen skrev:
Är inte det samma sak???Kanske menar du i en spårvagn? Eller menar du en bild från en spårvagn?? Hhum..kanske är det bra om jag är med i nästa tävling (om jag får) ..så vi får lite rätsida på alternativen
Mvh Thomas
hehe.. Nja.. om det bara ska vara med en spårvagn så kan den ju vara i bakgrunden, men inte vara huvudmotiv.. men om det är spårvagnen man ska skildra så borde den ju vara i centrum..