Annons

24h Fototävling i Göteborg, Anmälning!

Produkter
(logga in för att koppla)
En fråga till chefen om hur mycket efterarbete som är ok...
Får man lägga på en effekt som gör att det ser ut som ett gammalt kort? Jag ska inte göra den effekten men funderar på en annan som är likvärdig. Eller är det uppskärpning, justering av färger och exponering som gäller?
 
Alltså.. jag kan inte riktigt svara på den frågan. Jag har haft som mottstock att Man får inte Lägga till någonting i bilden eller ta bort någonting. Förutom dammkorn.

Att ändra färg eller helt ta bort färgen och göra svartvit är naturligtvis ok, skärpa upp också eller öka kontrasten. Att skapa ett gammalt kort med gulnad ton är således kanske ok, men att lägga till massa brus och repor är mindre ok...
 
Proffs stolarna

Tack för ett riktigt gott dygn.
Överlevde kräftskivan gick som sista gäst vid 00:30 slocknade på 3s.
 

Bilagor

  • dsc_1998-edit.jpg
    dsc_1998-edit.jpg
    69 KB · Visningar: 272
Jag köper det.
Försökte få till mingelbilderna med linsöverstrålning från PS men det känns inte helt ok... Den lampan fanns ju inte från början. Jaja, bilderna får duga som de är.
 
Det var satan vad svårt det var att undvika hamna i bilden

Tack för lånet Agneta
 

Bilagor

  • dsc_2272-edit.jpg
    dsc_2272-edit.jpg
    74.9 KB · Visningar: 264
Jag hatar Taxi Göteborg...

... inte ens 10 sekunder får man vara i fred....
 

Bilagor

  • dsc_2107-edit.jpg
    dsc_2107-edit.jpg
    84.9 KB · Visningar: 251
... och Jörgen, ja sitter han inte o tittar på TV under tävlningen.. så äter han :)
 

Bilagor

  • jörgen äter.jpg
    jörgen äter.jpg
    63.8 KB · Visningar: 233
och som sagt.. det var ett lugnt Göteborgskalas i år.. eller.. hmm..kulturkalas.. inte ens kö till toan ju
 

Bilagor

  • toalett.jpg
    toalett.jpg
    51.3 KB · Visningar: 232
Inte bara fulla brudar som var ivriga över att få vara med på bild utan även denna get...
 

Bilagor

  • ej-tävling-get.jpg
    ej-tävling-get.jpg
    92.4 KB · Visningar: 326
Konstigt att gässen vågade sig fram trots att vi hade en skåning med oss...men det är ju några månader än till mårten gås...
 

Bilagor

  • ej-tävling-gås.jpg
    ej-tävling-gås.jpg
    94.2 KB · Visningar: 323
Äntligen fick jag tid att uppdatera mig.
F-n vad flitiga ni har varit.
Tack Kalle och alla ni andra för en kanon-kul fotomara.
Laddade just över mina bilder och insåg snabbt att här finns många vinnarbilder (för visst var väl "felexponerat" och "oskarpt" med som teman).
 
JanV skrev:
Äntligen fick jag tid att uppdatera mig.
F-n vad flitiga ni har varit.
Tack Kalle och alla ni andra för en kanon-kul fotomara.
Laddade just över mina bilder och insåg snabbt att här finns många vinnarbilder (för visst var väl "felexponerat" och "oskarpt" med som teman).

Ha, ha.. tro inte att du skall vinna enkelt i dom två katergorierna.. jag kommer ge dig en hård match där
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.