Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

20x30 cm 9:-/st

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har hämtat ut ca 40 kopior hittills och väntar på fler. Har bara haft kvalitetsproblem med en batch om fem bilder där alla fem (svartvita) var bruntonade. Jag lämnade in dem idag och blev lovad en ny uppsättning.
 
jag har fortfarande inte fått min stora beställning... över två veckor sen nu... fick mail däremot där de uppmanar mej att skicka beställningen på nytt...
 
Jag blir bara en i högen, men jag beställde, och hade ett par avbrott under uppläsningen av filer. Till slut gick det dock bra och så hämtade jag alldeles utmärkta bilder några dagar senare.

Billigare och mer hållbart än min Epson på Tetenal, men en aning sämre skärpa.
 
Jag såg just att jag troligen inte har mycket att hämta igentligen, med tanke på mitt tillstånd i natt då jag satt med sakerns så tittade jag inte riktigt noga utan skärpe en del bilder en aning för mycket, och när sedan jpgkomprimeringen gjorde sitt så blev en brusig bild RUSKIGT brusig.
Aja, får se det som läropeng, och alla bilder kan inte bli dåliga.

Dock verkar fuji ha tagit duppla beställningar av en batch, så det blir dubbla kopior.
 
amaster skrev:
Billigare och mer hållbart än min Epson på Tetenal, men en aning sämre skärpa.
Japp. Skärpeupplevelsen var något jag först inte förstod, men sedan försökt sprida här på fotosidan. Min tolkning är att en rastrerad bild utskriven/tryckt med bra precision ger klart skarpare resultat trots att detaljrikedomen ligger på max 300 ppi jämfört med max 400 ppi med dessa "laserkopior".
 
De klarade inte av mina dubbelexponeringar till någon reda.. Troligen så jobbade AF'en hos labbet paniskt, utan resultat, varvid det blev helt kasst.....
 
Som man kunde väntat sig så har inte Fuji/Expert ändrat i systemet, så det går fortfarande att beställa till kampanjpriset, trots att klockan är över midnatt och det alltså numera är det 15 september.

http-uploaden fungerade INTE, systemet godtog inte mina bilder då utan genererade ett felmeddelande. I appleten gick det inte att ladda upp många bilder i taget, men med följande alogritm gick det finfint:

1. Gå till appleten (drag-och-släpp-uppladdning)
2. Klicka fram rätt mapp på datorn och välj EN eller kanske TVÅ bilder. Dra till stora rutan.
3. Låt filen/filerna laddas upp.
4. Klicka på knappen Nästa
5. Om det är första gången du gör steg 5, vänta tills sidan laddats och minityren/miniatyrerna visas. Om du varit på detta steg förut och inget händer, högerklicka på sidan och välj Uppdatera. Vänta tills miniatyrerna visas.
6. Högerklicka på sidan och välj Bakåt.
7. Upprepa proceduren från steg 2.

Lycka till...!

(Nu återstår bara att se om bilderna kommer och hur de blir..)
 
Än funkar det... hade glömt att de drog rabatten först när man "checkar ut" så jag trodde nån hade pillat om priserna mitt i natten...
 
Senast ändrad:
Roligt att se att många andra sitter uppe så här på natten och sparar pengar :) Jag hade lite panik där innan 24, men insåg snabbt att det inte var någon fara, om nu bilderna blir kopierade...
Johan
 
Hehe.

Ni som jobbat natt har nog gjort det helt i onödan;-)
Imorgon innan kl.18:00 går jag in med min sista cd-skiva till expert,
de på expert sa att det funkade finfint fram tills på måndag kväll att komma in med bilderna...
 
Northern Star skrev:
Hehe.

Ni som jobbat natt har nog gjort det helt i onödan;-)
Imorgon innan kl.18:00 går jag in med min sista cd-skiva till expert,
de på expert sa att det funkade finfint fram tills på måndag kväll att komma in med bilderna...

va!?!? gäller det även via nätet??

/kg som ser dubbelt o går o lägger sej 04.00
 
nån fler än jag som verkar ha råkat ut för ett sorts fil-fel i en framkallad bild?

Ser ut som om en linje i framkallningen förskjutits uppåt.

Knata in till expert kanske..?
 
Mina bilder hade de slarvat bort. Skickade in en ny beställning inatt fast fick priset 39:-/st enligt deras system.

Det ska bli mycket intressant och se om de fixar till priset till 9:-/st som de lovade mig.
 
elohim skrev:
nån fler än jag som verkar ha råkat ut för ett sorts fil-fel i en framkallad bild?

Ser ut som om en linje i framkallningen förskjutits uppåt.

Knata in till expert kanske..?

Jag har varit med om samma sak. Lämnade in bilderna (2 st) igen och de skulle göra ett nytt försök.
 
Hehe, låter som jag gjort samma misstag som några andra. Lämnade in 39 diabilder för 20x30, två dagar efter lämnade jag in 4 vanliga negativ, utan att tänka att man måste lämna in fem. Men, men! Läser man inte texten får man skylla sig själv. Men jag tycker de borde kunnat komprimissa eftersom jag redan lämnat in 39 bilder innan.

De 39 diabilderna som kom tillbaka har jag ingenting att klaga på, utomordentligt gjorda på matt papper.

/Marcus
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.