ANNONS
Annons

20x30 cm 9:-/st

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag hämtade ett dussin 20x30 förstoringar för 9:-/st. på Expert idag (Fujilabbet). De första 'riktiga' kopiorna jag sett tagna med min 10D+70-200/4L.

Oj oj oj!! Jag har jobbat i (proffs)labb tidigare och gjort/sett en hel del kopior och törs påstå att jag knappt sett så kristallklara, kornfria, skarpa förstoringar någonsin i den storleken.
Jag skulle helt klart jämföra kvaliteten med mellanformat snarare än kopior från småbild.
De som snackar om att "vänta att köpa tills det är 8Mpix eller mer" vet inte vad de snackar om.

Bilderna har perfekta färger, ljus, kontraster etc.
Här ska beställas mer..:)

Linmajon skrev:

Bilderna har perfekta färger, ljus, kontraster etc.
Här ska beställas mer..:)

Mina leksakskopior blev precis lika bra :)) jag är i varje fall lika nöjd som du låter *s* fast den stora beställningen verkar ha kommit bort, det har gått elva dagar nu...

glöm inte att bilderna säkerligen kommer ut 210 * 297. inte exakt 20*30. Så är det iallafall här, dom kallas 20*30 men man får dom som A4.

Är det någon som vet hur det med att få digitala kopior från s/v bilder? Blir det bra?

När man lämnar in dia-bilder (till ex. Expert) för kopiering till papper, justerar de då färger så att det blir "semester-färger" eller eller blir det "råkopior"? Det är ju råkopior man vill ha...

Japp, svartvitt blir bra. De flesta av de bilder jag har beställt har varit svartvita och de är helt neutrala.

Väldigt intressant. Då har man ju ettt ekonomiskt alternativ till att få s/v bilder, om man inte gör det själv förstås...

Tack för svaren!

Goldfish skrev:
Väldigt intressant. Då har man ju ettt ekonomiskt alternativ till att få s/v bilder, om man inte gör det själv förstås...
Det är nog t o m mer ekonomiskt än att labba själv många gånger. Papper och kemi kostar också..

Apropå ramarna jag tjatade om tidigare så blir det nog laminerat om inte bilderna blir värda att glasas in utan ram på glasmästeri. Tar emot lite att erkänna att du faktiskt har rätt Jim, t o m när det gäller min vägg som bara jag vet hur den ser ut, men jag var tvungen testa med 4 skisser för att upptäcka det.

Senast ändrad:
Här ska göras beställning
20st 20x30 och 40st 10x15 iaf...

Snabb fråga... hur har ni som fått perfekta leveranser era skärmar kalibrerade, är dom bra inställda.

Själva har jag två askassa skärmar varav ena verkar skifta lite från stund till stund, men man vill ju fortfarande ändra lite innan man skickar in det. Eller fixar fuji frontier'en det själv kanske.

Eller så blir det att sitta och jämföra RGB värden direkt för att se att grejorna har rätt toner. Men jobbigt.

Tänkte även skicka in några 20x30 testkartor med gradiernet på alla färger, samt en karta med pastellmotsvarigheten. Se vad den klarar.

Fy farao, sitter precis och försöker ladda upp från jobbet, och det går inte bra altså, tror inte fuji har linor dimensionerade för detta.

I går gick det inte ens att få upp sidan, idag gick det bätte... men både fujis och jobbets linor går segt. Säkert någon elak internetmask igen. Men upp ska dom.

Just det, en lite fånig fråga, hur funkar det om man har vissa bilder horisontella och vissa vertikala, klipper den då eller vänder den automatiskt på sakerna.

Dom har redan ett 3/2 format.. 20x30.

Det spelar ingen roll om du skickar in vertikalt eller horisontellt, de vänder långsida mot långsida automatiskt.

Oki, tack

Var faktiskt i kontakt med fuji, verkar som bara vissa program av dom som finns gör det. Så det gäller tydligen inte alla då.

Aja, lite sent nu, bad fuji makulera den beställning som låg inne på grundval av det dom sa.

Aja, ska jag bara försöka ladda upp skiten igen...
*suck*

Senast ändrad:
Yes, nu ligger mina 17st A4 kopior inne, får vi se om fuji han makulera den föregående beställninge, annars kommer nog en bunt av mina vänner finna att dom får tavlar i present ett tag framöver.

Försökte med 20bilders beställnignar, det gick fint fram tills jag skylle trycka på bekräfta, då gick proxyn här igång.... göra om... IGEN.

Och den där javaprylen,, ivlken skräp sak, laddar upp 20MB, och så får jag bara thumbnails på en del, och det är dessa som kommer med. Inga andra.

Ne, dags att äta lite till och så KAFFE, behövs efter den här pärsen, är lite grumpy just nu. Men jag hoppas bilderna blir bra.

Fick mina bilder idag och på hälften är det streck rakt över och skumma prickar lite här och där :(

Dom som det inte var streck eller prickar på var däremot ok, om man lyckas navigera bilden rätt så att man inte har några reflexer i det superblanka pappret vill säga.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar