ANNONS
Annons

20x30 cm 9:-/st

Produkter
(logga in för att koppla)
det KUNDE ha varit så, men när du reggar din order får du priset 9:- bekräftat så det är lugnt... bara beställ o var glad!

hihi

..........fast jag borde lägga mig. Jag har brutalt svårt att inte peta i bilderna innan jag skickar iväg dom och det tar ju lite tid nu när jag plockat fram ett 50-tal bilder på lillan...gäsp..
:)

Problem med Experts/Fuji digitalbildsbeställning!

Läser lite roat om alla problem med uppladdning av bilder till Experts 9:- per A4-drive...

Själv har jag krånglat flera dagar nu. Första beställningen förra veckan gick galant (10 bilder för 90:), men denna vecka har jag bara problem.

Tycker nog att tjänsten måste göras om. Vem vill hit senare när bilder kostar "normalt"?
Dålig reklam är det, verkligen...

Själv har jag bäst efarenhet av Colormailer. Billigast och utan den fåniga MB-begränsningen!

Senast jag laddade upp bilder till Colormailer var det verkligen ALLA typer av bilder, storlekar, färg/Svart-vitt, stora som små i MB betraktat. Totalt 116 bilder laddade jag upp, den minsta 400 KB och den största 64 MB (70x50 cm.)...

Detta kan man kalla digital bildbyrå-tjänst!

Det bör ju naturligtvis nämnas att jag var imponerad av Expert/Fujifilms bilder jag fick förra veckan. 9:- styck och superkvalté är inte fy skam.
Problemet för mig är bara problemet med 2MB-begränsningen sedan jag köpte en till digitalkamera. Min nya Canon G5 genererar bilder som är runt 2,1 till 2,5 MB...

Re: Problem med Experts/Fuji digitalbildsbeställning!

Mas i Hultsfred skrev:
Senast jag laddade upp bilder till Colormailer var det verkligen ALLA typer av bilder, storlekar, färg/Svart-vitt, stora som små i MB betraktat. Totalt 116 bilder laddade jag upp, den minsta 400 KB och den största 64 MB (70x50 cm.)...

Detta kan man kalla digital bildbyrå-tjänst!

Colormailer JPEGar bilderna innan dom skickas precis som Fotolabo ;)

Re: hihi

matknu skrev:
..........fast jag borde lägga mig. Jag har brutalt svårt att inte peta i bilderna innan jag skickar iväg dom och det tar ju lite tid nu när jag plockat fram ett 50-tal bilder på lillan...gäsp..
:)

Japp, sitter å tankar upp bilder jag också, men efter ca 4-5 bilder så avbryter den och säger att sidan inte kan visas.

otroligt störande..

har mailat fujifilm (som expert går via) och meddelat detta. jag antar att det är fett överbelastat..

Många som vill ha bilder på sina döttrar ;-) jag vill ha 55 st A4, men det verkar inte vilja sig

Ett tips är kanske att bränna ner bilderna på cd och gå in med dom till expert handeln, dom tar skivan och skickar in.
lägg bilderna i tex:
cd\a4\antal-29st\bildnamn.jpg
cd\a6\antal-23st\bildnamn.jpg

(Mas i Hultsfred) Du får väl spara om bilderna då?? ;-)

Re: Re: Problem med Experts/Fuji digitalbildsbeställning!

puppetm skrev:
Colormailer JPEGar bilderna innan dom skickas precis som Fotolabo ;)

Du skojar? Det kan ju förklara varför mina colormailer bilder visar grava JPEG-artefakter. Jag kodade om som jpeg efter att ha modifierat de från kameran. 3x jpeg-kodning != bra

Är detta konfirmerat? Jag tyckte en av fördelarna med colormailer var att de tog alla format, alla storlekar.

Re: Re: Re: Problem med Experts/Fuji digitalbildsbeställning!

sandos skrev:
Du skojar? Det kan ju förklara varför mina colormailer bilder visar grava JPEG-artefakter. Jag kodade om som jpeg efter att ha modifierat de från kameran. 3x jpeg-kodning != bra

Är detta konfirmerat? Jag tyckte en av fördelarna med colormailer var att de tog alla format, alla storlekar.

Komemr tyvärr inte ihåg var jag hört det ifrån :(

gick int' för mig heller...

Jag får testa att skicka från jobbet nästa vecka...ska bort i helgen. Nu börjar jag bli nervös att missa detta...

puppetm: konstigt, då de i butiken jag besökte igår sade att erbjudandet gällde till den 14/9.

Får väl maila till expert så får de reda ut det.

Vill ju inte beställa om jag inte hittar ramar så en liten angränsande fundering. Vart hittar ni ramar i exakt 20X30? eller är det bara passepartout som gäller.

Tack, fast "icke snygga" ramar är jag gärna utan;) Kanske det säkraste är att skära ner bilderna till 18X24 istället. Beställt blir det nog på nåt vis iaf.

Svårt att välja på svart och vitt ibland så..

Nädå, men 4 av bilderna jag tänkt mig ska hänga tätt på en liten vägg där passepartaout känns onödigt eller nästan förstörande om ramarna ändå är enkla och "rätt".

Annars ska det självklart vara passepartaout om inte bilderna hör ihop;)

Du har inte funderat på laminering på skiva eller något? Det är ju en väldigt diskret montering som funkar bra i såna fall. Att rama bakom glas utan passepartout tycker jag ger ett lite "billigt" intryck (fast nu låter det som om jag kritiserar ditt ramval vilket inte är min avsikt, rama som du vill ;) )

Ngn som vet om man kan lämna in bilderna på en Expertbutik istället för att tanka upp bilderna i deras sugande system som hela tiden krashar?

En annan sak...

På deras hemsida står det att erbjudandet gäller tills den 14:e???

Re: Re: gick int' för mig heller...

puppetm skrev:
slutar den 7/8 var i butik o fråga

Från www.expert.se

Fram till 14/9 har vi sänkt pris på både digitala och efterbeställda bilder från negativ färg 135 samt APS. Endast 1:95 kr/st 10x15 cm
vid beställning av minst 20 st. Förstoringar 20x30 cm nu endast 9 kr/st vid beställning av minst 5 st.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar