Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
20x30 cm 9:-/st
- Trådstartare Malm
- Start datum
Mas i Hultsfred
Medlem
Problem med Experts/Fuji digitalbildsbeställning!
Läser lite roat om alla problem med uppladdning av bilder till Experts 9:- per A4-drive...
Själv har jag krånglat flera dagar nu. Första beställningen förra veckan gick galant (10 bilder för 90, men denna vecka har jag bara problem.
Tycker nog att tjänsten måste göras om. Vem vill hit senare när bilder kostar "normalt"?
Dålig reklam är det, verkligen...
Själv har jag bäst efarenhet av Colormailer. Billigast och utan den fåniga MB-begränsningen!
Senast jag laddade upp bilder till Colormailer var det verkligen ALLA typer av bilder, storlekar, färg/Svart-vitt, stora som små i MB betraktat. Totalt 116 bilder laddade jag upp, den minsta 400 KB och den största 64 MB (70x50 cm.)...
Detta kan man kalla digital bildbyrå-tjänst!
Det bör ju naturligtvis nämnas att jag var imponerad av Expert/Fujifilms bilder jag fick förra veckan. 9:- styck och superkvalté är inte fy skam.
Problemet för mig är bara problemet med 2MB-begränsningen sedan jag köpte en till digitalkamera. Min nya Canon G5 genererar bilder som är runt 2,1 till 2,5 MB...
Läser lite roat om alla problem med uppladdning av bilder till Experts 9:- per A4-drive...
Själv har jag krånglat flera dagar nu. Första beställningen förra veckan gick galant (10 bilder för 90, men denna vecka har jag bara problem.
Tycker nog att tjänsten måste göras om. Vem vill hit senare när bilder kostar "normalt"?
Dålig reklam är det, verkligen...
Själv har jag bäst efarenhet av Colormailer. Billigast och utan den fåniga MB-begränsningen!
Senast jag laddade upp bilder till Colormailer var det verkligen ALLA typer av bilder, storlekar, färg/Svart-vitt, stora som små i MB betraktat. Totalt 116 bilder laddade jag upp, den minsta 400 KB och den största 64 MB (70x50 cm.)...
Det bör ju naturligtvis nämnas att jag var imponerad av Expert/Fujifilms bilder jag fick förra veckan. 9:- styck och superkvalté är inte fy skam.
Problemet för mig är bara problemet med 2MB-begränsningen sedan jag köpte en till digitalkamera. Min nya Canon G5 genererar bilder som är runt 2,1 till 2,5 MB...
puppetm
Aktiv medlem
Re: Problem med Experts/Fuji digitalbildsbeställning!
Colormailer JPEGar bilderna innan dom skickas precis som Fotolabo
Mas i Hultsfred skrev:
Mas i Hultsfred
Medlem
Re: Re: Problem med Experts/Fuji digitalbildsbeställning!
Ville bara nämna att bilden som var på 64 MB var redan i JPG-format... Originalet var på 250 MB och sedan nertaget till JPG i PS7.0
/Errka
puppetm skrev:
Ville bara nämna att bilden som var på 64 MB var redan i JPG-format... Originalet var på 250 MB och sedan nertaget till JPG i PS7.0
/Errka
prinsen
Aktiv medlem
Re: hihi
Japp, sitter å tankar upp bilder jag också, men efter ca 4-5 bilder så avbryter den och säger att sidan inte kan visas.
otroligt störande..
har mailat fujifilm (som expert går via) och meddelat detta. jag antar att det är fett överbelastat..
Många som vill ha bilder på sina döttrar ;-) jag vill ha 55 st A4, men det verkar inte vilja sig
Ett tips är kanske att bränna ner bilderna på cd och gå in med dom till expert handeln, dom tar skivan och skickar in.
lägg bilderna i tex:
cd\a4\antal-29st\bildnamn.jpg
cd\a6\antal-23st\bildnamn.jpg
(Mas i Hultsfred) Du får väl spara om bilderna då?? ;-)
matknu skrev:
..........fast jag borde lägga mig. Jag har brutalt svårt att inte peta i bilderna innan jag skickar iväg dom och det tar ju lite tid nu när jag plockat fram ett 50-tal bilder på lillan...gäsp..
Japp, sitter å tankar upp bilder jag också, men efter ca 4-5 bilder så avbryter den och säger att sidan inte kan visas.
otroligt störande..
har mailat fujifilm (som expert går via) och meddelat detta. jag antar att det är fett överbelastat..
Många som vill ha bilder på sina döttrar ;-) jag vill ha 55 st A4, men det verkar inte vilja sig
Ett tips är kanske att bränna ner bilderna på cd och gå in med dom till expert handeln, dom tar skivan och skickar in.
lägg bilderna i tex:
cd\a4\antal-29st\bildnamn.jpg
cd\a6\antal-23st\bildnamn.jpg
(Mas i Hultsfred) Du får väl spara om bilderna då?? ;-)
sandos
Aktiv medlem
Re: Re: Problem med Experts/Fuji digitalbildsbeställning!
Du skojar? Det kan ju förklara varför mina colormailer bilder visar grava JPEG-artefakter. Jag kodade om som jpeg efter att ha modifierat de från kameran. 3x jpeg-kodning != bra
Är detta konfirmerat? Jag tyckte en av fördelarna med colormailer var att de tog alla format, alla storlekar.
puppetm skrev:
Du skojar? Det kan ju förklara varför mina colormailer bilder visar grava JPEG-artefakter. Jag kodade om som jpeg efter att ha modifierat de från kameran. 3x jpeg-kodning != bra
Är detta konfirmerat? Jag tyckte en av fördelarna med colormailer var att de tog alla format, alla storlekar.
puppetm
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Problem med Experts/Fuji digitalbildsbeställning!
Komemr tyvärr inte ihåg var jag hört det ifrån
sandos skrev:
Komemr tyvärr inte ihåg var jag hört det ifrån
puppetm
Aktiv medlem
Re: gick int' för mig heller...
slutar den 7/8 var i butik o fråga
matknu skrev:
Jag får testa att skicka från jobbet nästa vecka...ska bort i helgen. Nu börjar jag bli nervös att missa detta...
Markus Eklund
Aktiv medlem
puppetm: konstigt, då de i butiken jag besökte igår sade att erbjudandet gällde till den 14/9.
Får väl maila till expert så får de reda ut det.
puppetm
Aktiv medlem
Markus Eklund skrev:
puppetm: konstigt, då de i butiken jag besökte igår sade att erbjudandet gällde till den 14/9.
först så sa hon 14/9 med
men sen rignde hon dom o då sa dom 7/9
lotelo
Aktiv medlem
Svårt att välja på svart och vitt ibland så..
Nädå, men 4 av bilderna jag tänkt mig ska hänga tätt på en liten vägg där passepartaout känns onödigt eller nästan förstörande om ramarna ändå är enkla och "rätt".
Annars ska det självklart vara passepartaout om inte bilderna hör ihop
Nädå, men 4 av bilderna jag tänkt mig ska hänga tätt på en liten vägg där passepartaout känns onödigt eller nästan förstörande om ramarna ändå är enkla och "rätt".
Annars ska det självklart vara passepartaout om inte bilderna hör ihop
Du har inte funderat på laminering på skiva eller något? Det är ju en väldigt diskret montering som funkar bra i såna fall. Att rama bakom glas utan passepartout tycker jag ger ett lite "billigt" intryck (fast nu låter det som om jag kritiserar ditt ramval vilket inte är min avsikt, rama som du vill )
Northern Star
Aktiv medlem
Ngn som vet om man kan lämna in bilderna på en Expertbutik istället för att tanka upp bilderna i deras sugande system som hela tiden krashar?
En annan sak...
På deras hemsida står det att erbjudandet gäller tills den 14:e???
En annan sak...
På deras hemsida står det att erbjudandet gäller tills den 14:e???
sandos
Aktiv medlem
Re: Re: gick int' för mig heller...
Från www.expert.se
Fram till 14/9 har vi sänkt pris på både digitala och efterbeställda bilder från negativ färg 135 samt APS. Endast 1:95 kr/st 10x15 cm
vid beställning av minst 20 st. Förstoringar 20x30 cm nu endast 9 kr/st vid beställning av minst 5 st.
puppetm skrev:
Från www.expert.se
Fram till 14/9 har vi sänkt pris på både digitala och efterbeställda bilder från negativ färg 135 samt APS. Endast 1:95 kr/st 10x15 cm
vid beställning av minst 20 st. Förstoringar 20x30 cm nu endast 9 kr/st vid beställning av minst 5 st.