ANNONS
Annons

20x30 cm 9:-/st

Produkter
(logga in för att koppla)
mmm.. Kokosnötterna hade slarvat bort mina 20x30 bilder.. Mina 10x15 var med.. Det stod tom 35 st 20x30 på fotopåsen... Men inga bilder..

Hursomhelst, så fick jag 5 st som jag hade lagt i en annan beställning. 2 av dessa var behäftade med fel. Streck över bilden.. :(

Ded övriga 3 var fiiina...

Jeppe skrev:
Ded övriga 3 var fiiina...

Mina var också fiiina,, om man bortser från hur orginalet egentligen ser ut på min skärm...

Jag har kalibrerat min skärm (Trinitron) så gått det går med mjukvaruhjälpmedel. Så jag tror jag ligger hyfsat nära verkligheten.

Klart nedtonade. Inte jättemycket, men klart märkbart. Sedan hade dom en något varmare ton än vad jag har på skärmen. Det blåa var inte alls lika kallt som det skall vara, plus att gula toner var för gult.

Jag körde 30x20cm@300ppi med sRGB.

Sedan hade dom skurkana beskurit dom något runt om. Bara några mm men det kan vara nog så irriterande om man har detaljer nära kanten.

Visst duger det med tanke på priset,, men hade det varit ordinarie pris så hade dom allt fått göra om dom tills jag varit nöjd.

Hansi skrev:
Sedan hade dom skurkana beskurit dom något runt om. Bara några mm men det kan vara nog så irriterande om man har detaljer nära kanten.
Det står i deras varningstexter att de alltid beskär. Det är förmodligen ett måste för att jobba rationellt med icke-särskilt-fotointresserad-allmänhet som målgrupp där vita kanter är grund för reklamation. Men jag tycker som du - gör man en fil som är 200x300 mm i Photoshop så är det den som skall med, även om det av tekniska skäl skulle vara helt omöjligt att få det utan att få vita kanter.

Som sagt, för det priset är det en bra tjänst. Men för fullpris är det nog andra leverantörer som gäller.

Hansi skrev:

Om man ska ha rena kanter måste man fixa lite trimmån. De måste ju klippa/maska bort någon mm runtom. Vill man vara 100% säker bör man göra en liten ram runtom innan man skickar bilden och sedan skära rent hemma.

Hansi skrev:
Jag körde 30x20cm@300ppi med sRGB.

Jag brydde mej inte om att ställa om ppi alls o det blev ingen skillnad mot när jag blåste upp filerna med ppivärden tidigare... antar att de står på 72 dpi som standard... däremot skickade jag in bilderna så stora jag kunde men i rätt proportioner...

Vilderna blev skitbra för det priset ;)

Fick dessutom fler än jag beställde :)
-skrattar-

fick 3 kopior av vissa som jag vatl 2 på ;)

Senast ändrad:
Det vill inte fungera att ladda upp bilderna... Stannar hela tiden.
Ska testa nu igen! =) Vill verkligen ha mina bilder för detta pris nu när man har chansen!
Det är för övrigt inte alltid kul med 56modem..

Ha det gött, tack för tipset

Hur lång tid har det tagit för er som fått att få? Jag skickade in i söndags.. borde man kunna hämta dem snart tro?

Jag hämtade söndagsbatchen idag. Jag kommer att få gå till Expert varje dag några dagar nu :)

SunKi skrev:
Hur lång tid har det tagit för er som fått att få? Jag skickade in i söndags.. borde man kunna hämta dem snart tro?

Jag skickade in i söndags och hämtade i dag (onsdag). Lite längre än vad dom påstod att det skulle ta för leverans till Stockholm.

Tisdags förra veckan... har inte fått alla än... men 75% av beställningarna 30% av bilderna...

Nu har jag hittat ett bombsäkert sätt att ladda upp på.

- Skippa appleten.
- Välj att bara visa ett uppladdningsfält.

Om det blir en timeout då så tål sidan en omladdning utan att man loggas ur, men man måste ladda om bara den frame som grejerna ligger i.

Må så vara att det är billigt och bra, men den sidan är tamigf-n värdelös. När jag efter ganska många försök tillslut lyckats ladda upp mina 14 bilder sket det sig när jag skulle till kassan, och när man sedan loggar in nästa gång är allt borta.
Inte undra på att de kan ta 9 spänn styck när man knappt kan ladda upp nåt!
Jag är i alla fall glad att jag har bredband...

"Bildrea hos Expert!
Passa på att kopiera dina
bilder från både färgfilm och digitalkamera.
Fram till 14/9 har vi sänkt pris på både digitala och efterbeställda bilder från negativ färg 135 samt APS. Endast 1:95 kr/st 10x15 cm
vid beställning av minst 20 st. Förstoringar 20x30 cm nu endast 9 kr/st vid beställning av minst 5 st."

"Erbjudandena gäller så långt lagret räcker, dock längst t om 7/9 om ej annat anges. Lokala avvikelser kan förkomma. Vi reserverar oss för ev. felskrivningar och prisändringar. Sortiment och priser kan variera i olika butiker och en produkt kan vara tillfälligt slutsåld."

Vad ska man tro?

simons skrev:
"Bildrea hos Expert!
Passa på att kopiera dina
bilder från både färgfilm och digitalkamera.
Fram till 14/9 har vi sänkt pris på både digitala och efterbeställda bilder från negativ färg 135 samt APS. Endast 1:95 kr/st 10x15 cm
vid beställning av minst 20 st. Förstoringar 20x30 cm nu endast 9 kr/st vid beställning av minst 5 st."

"Erbjudandena gäller så långt lagret räcker, dock längst t om 7/9 om ej annat anges. Lokala avvikelser kan förkomma. Vi reserverar oss för ev. felskrivningar och prisändringar. Sortiment och priser kan variera i olika butiker och en produkt kan vara tillfälligt slutsåld."

Vad ska man tro?

att dom skrivigt fel

Fick ett gäng förstoringar idag, varav en tyvärr inte riktigt såg ut som jag hoppats.

Hade två svarta streck i bilden, och mellan strecken såg det ut som att bilden hoppat lite snett.

Är det bara att knalla in på expert med bilden, så får man en ny? Någon som vet?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar