** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

1Ds MkII

Produkter
(logga in för att koppla)
Varför bry sig om en "MkIII"?

1Ds MkII är VÄLDIGT mycket kamera och plåtar man inte 1 miljonsplåtningar behöver man ingen H3D för 300 000:- heller. 16,7 mpix och en kamera som är "nästan" fulländad kommer du ha glädje av i så många år att du anar inte. Även om Canon en dag efter att du köpt din kamera lanserar en MkIII som är bättre på något sätt. Hur vet jag dock inte och den lär nog vara ganska mycket högre än MkII från lanseringen.

För mig så finns de ngr klara minus med DsMII, även om det såklart inte är ngn dålig kamera.

Jag skulle helt klart vilja ha den. Men eftersom den gnäller som en analog eos 500 ( :) ) och är trögare än en analog eos 5 så föredrar jag fortfarande den 4MP 1D jag har idag..;) (Baserat på vad en ny DsMII kostar såklart).

Jag hoppas att de kommande TOPPmodellerna har fullsensor, +6fps, rappt ljud som i typ 1DmII,,, Upplösningen är sekundärt idag som jag ser det. Allt som närmar sig 10mp är mer än mycket nog för mig.

MVH Niclas,

Den största nackdelen med DsMII enligt mig är tyngden och storleken, den är ju som en fet elefant i jämförelse med Nikons D2 kameror och absolut inget jag skulle vilja släpa runt på trots att den i övrigt är helt överlägsen.

/kent.

den är hållbar

Fördelen att den är tung o fet som en elefant är att den är hållbar.Jag har sumpat min 1ds m2 2 gånger i backen o det har inte blivit ett märke på den ens.
Ena gången var i ett hotellrum när jag klantade mig med snabbfästet den andra gången på en grusväg i turkiet.
Däremot när jag använder både 5D 0 1ds m2 så kör jag hellre 70-200 på 5D för att annars blir det tungt att köra med bägge kamerorna samtidigt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar