hbengtsson
Aktiv medlem
Ja...varför nöja sig med bra bilder ;-)
...när man kan få ännu bättre var mitt resonemang
Håller dock med om att känslan också är nog så viktig.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja...varför nöja sig med bra bilder ;-)
Vad är det egentligen för folk som köper en kamera för 15000 och sen är i full färd att kombinera den med det billigaste kitobjektivet som går att hitta? No offence
Något säger mig att trådskaparen hade klarat sig lika bra med en D40 för 3590:-.
Helt otroligt vad vissa verkar överkonsumera bara för att de kan.
Varför sluta där? Man kan ju faktiskt kombinera en D3X med 18-55 och köra det beskurna läget (tror jag åtminstone).
Jag tycker att trådskaparen lika gärna kan ta ett 18-55 eller vad han nu var ute efter. Han kommer nog vara lika glad för det, tror inte han kommer märka nån skillnad ändå. =)
Skulle ju vara jäkligt kul att se hur bra du kan hålla isär kort tagna med 18-55VR och 17-55/2.8 i ett blindtest.
Ja menar du är arrogant så det är läskigt. Antingen är du världsbäst på allt eller oxo är du ett pucko som tycker om att trycka ner andra för att hävda dig...
Dessutom verkade du ha vissa problem med att förstå mig.Jättebra svar. köp inte det för mellan 1800 - 6000 köp det för 13000:-
Kan nog iofs hålla med om att det hade varit ett bättre val att lägga mer pengar på objektiv än på kamerahus, men vad vet vi om omständigheterna kring det valet?
Jag har ett 18-135 som kitobjektiv till min D80 och det är så j-vla bra vid bra ljus MEN det räcker inte till att fota barnens sportande när det skymmer då är erfarenhet att tvååttorna måste fram för vettiga resultat, VR eller inte
Vad jag menar är att om man sågar ett objektiv så tydligt så bör man ha jäkligt klart för sig att man kan se skillnad på resultaten från dem.Vad har det med någonting att göra? Vidöppet på båda och i 100% skulle det nog inte vara så svårt, 17-55 ska väl prestera nära topp vidöppet om jag inte misstar mig. Skulle det bli så "jäkla kul"? Förövrigt, på på såpass grundlig kunskapsnivå att man inte vet vilket objektiv man vill ha så funkar nog 18-55 alldeles prima till att börja med, tror inte han skulle ha så mycket glädje med ett 17-55 för 13000:-, till att blrja med.
Arrogant jag vet inte det, i den första inlägget där trådskaparen får svaret:Vad är du inte själv då? Både just nu och här
Möjligt, jag vet ju inte vad du ville få fram bara hur jag tolkade det.Dessutom verkade du ha vissa problem med att förstå mig.
Du menar att han skulle lägga ÖVER 15000 på objektiv? Låter väldigt overkill. Nädå, jag vet vad du menade även om det inte gick fram rätt. Tyckte bara det hela var märkligt... Att någonting drev honom till att köpa en semiproffskamera, men optiken var det lite mer skitsamma med. Var mest genuint nyfiken. Nåväl, nu har han en kamera att växa i åtminstone
Vad jag menar är att om man sågar ett objektiv så tydligt så bör man ha jäkligt klart för sig att man kan se skillnad på resultaten från dem.
Om du får 20 bilder utskrivna i A4 från 18-55 & 15-55 hur lätt har du att sortera dessa?
Det bör ju vara lätt eller om nu kit-zoomen är sååå usel.
Jag kände att det var lite fånigt svar och mitt inlägg var tänkt att bemöta detta
Jag inte om svaret är arrogant, möjligen ironiskt. Du får förklara vad som är arrogant med det.
Svaret på ditt inlägg är arrogant, men inte i närheten av det jag svarade på.
Du gör ju ett försök till web-relaterat mord för tusan.
jag vet ju inte vad du ville få fram bara hur jag tolkade det.
Kan ni inte fortsätta det här käbblet i era gästböcker...det tillför inte nånting till trådförfattarens ursprungliga frågeställning och tar bara upp onödigt forumutrymme!
// Matti
Men då är frågan har Rockwell helt fel i sin test av 18-55??
Jag får intrycket att han tycker VÄLDIGT bra om detta så kallade KIT obj.