Jamespkulle
Aktiv medlem
hade varit nice om canon släppte en ny vari av detta grymma optik
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den är så grymm så det behövs inte.
Fast då kommer den säkert kosta 25-30000kr och då faller det med ett mycket prisvärt fågelobjektivFast en version med IS?
Fast då kommer den säkert kosta 25-30000kr och då faller det med ett mycket prisvärt fågelobjektiv
Fast då kommer den säkert kosta 25-30000kr och då faller det med ett mycket prisvärt fågelobjektiv
Borde nog gå att göra billigare än så, inte så mycket mer komplicerat än 300/4 IS. 19 990 på MediaMarkt säger jag!
Tror ändå lite mer på en uppgraderad 100-400 IS, nu när Nikon har kommit med en sådan.
Blir inte det mycket sämre bildkvalitet med en zoom?
100-400 är intressant, men den drar in så väldigt mycket damm ...
Det har jag inte märkt. Tror faktiskt det bara är en myt.
Jag tror också det är en myt. Använde tidigare en 100-400 under flera år utan att jag märkte något damm.
En sak jag inte förstår är varför de som suktar efter en 400/5.6 med IS inte köper 100-400 istället för att sukta efter något som ju inte finns. Den fasta 400 har bättre balans och snäppet vassare AF, men i allt annat upplever jag att den kommer till korta i jämförelse med 100-400.
God eftermiddag!
Jag skulle vilja se en billigare 400 f4 istället för något annat. Kanske till och med en 500 f5,6... Jag klarar mig utan allt förutom autofokus. Så som det ser ut nu så finns det en klass runt 15 000 kr, efter det stiger det i canon.världen till dryga 60-100 000 kr, vilket är lite för mycket för min smak.