Jag delar inte Din uppfattning - den dagen pixelracet dör sotdöden och bilkvalitet prioriteras aver antalet objektiv, dynamiskt omfång prioriteras över burst rate, är vi en bit på väg.
Tyvärr ät det långt dit ännu, annars skulle inte önskemål om ännu fler pixlar, 60 fps, LiveWiev, HD-filmning, pano-stitch, etc. stå som spön i backen. Enkla försäljningargument är fortfarande som slugpapper, särskilt när när det gäller förstagångsköparna.
Pixelracet dör aldrig sotdöden, det är min uppfattning, utvecklingen går ofta stegvis, 30Mp på en FF, instegskamera kan mycket väl bli verklighet, däremot massa finesser, som inte ger bättre bilder dör sakta ut ...
Min gamla laptop, IBM I-serie, har 4GB HD, det tyckte jag var mycket stort lagringsutrymme då, när den köptes ny 1999!
Idag har en HD i en laptop hela 150GB och ännu mera, ren standard alltså, vem trodde det för tio år sedan?
Finesser/effekter har alltid imponerat, skulle inte en värsting musikanläggning ha 100 watt, minst, för att kallas proffsig, när det begav sig, för många år sedan, samt alla kontakter skulle ha guldytor, för bästa kontakt, kablarna skulle vara specialtillverkade, eller?
Fin musik strömmade ur högtalarna, med ofta betydligt lägre effekt på musikanläggningen, enkla kontakter, telefonsladdar fungerade som bärare av signalerna till högtalarna, gissa om inte ljudnördarna blev lurade, ha-ha?
Perfekta bilder fås fortfarande, nu idag och i framtiden, med den enklaste instegs D-SLR, inga extra finesser, troligen blir FF vanlig även i konsumentklassen, inom den närmaste framtiden, till överkomliga priser ...