Annons

Sony A230/A330/A380, 4 objektiv, 1 blixt officiella!

Produkter
(logga in för att koppla)
Men var befinner sig dessa modeller, har fugelsang tagit dom.

Hehe japp övervikt pgr av alla A500/550 som han hade tagit med sig så kunde dom inte lyfta :) naee skämt o sido så tror jag inte dom är långt borta då dom har dykt upp med priser mm på olika säljsajter...det sägs att Sony ska presenterar nya produkter/modeller nu den 28:e så då lär troligvis dessa två modeller plus A850 presenteras.
 
Enligt Dyxum så det detta som skiljer dom olika modellerna åt...om det ligger någon sanning i det återstår att se när dom väl presenteras.

A550:
14,2 Mpix CMOS EXMOR R
lcd 3tum 921.600 dots
7 bilder/sek max

A500:
12,3 Mpix CMOS EXMOR R
lcd 3tum 230.000 dots
5 bilder/sek max
 
Enligt Dyxum så det detta som skiljer dom olika modellerna åt...om det ligger någon sanning i det återstår att se när dom väl presenteras.

A550:
14,2 Mpix CMOS EXMOR R
lcd 3tum 921.600 dots
7 bilder/sek max

A500:
12,3 Mpix CMOS EXMOR R
lcd 3tum 230.000 dots
5 bilder/sek max

Exmor-R skall väl stå för back light, i och med R:et som tillägg. det blir snurrigt nu, kamerorna ligger också med i pricerunner sedan en tid. Detta inlägg förvånar, dom är ju presenterade sedan länge, vad menas.
 
Exmor-R skall väl stå för back light, i och med R:et som tillägg. det blir snurrigt nu, kamerorna ligger också med i pricerunner sedan en tid. Detta inlägg förvånar, dom är ju presenterade sedan länge, vad menas.

Hehehe och jag blir än mer snurrig nu efter ditt inlägg Bengt ;)..jag skrev det inlägget innan kamerorna/specarna blev officiella då det va ett rykte/spekulationer som sa att det skulle vara exmor-r sensorer i A500/550 men det visade ju sig att så va inte fallet när dom verkliga specifikationerna kom ut.
 
Dags för någon att ge α230/α330/α380-serien lite cred!

Är det bara jag som faktiskt gillar α230/α330/α380? De verkar ju vara dissade av i princip alla.

Jag hade under ett längre tag sneglat på α300 och kommit så långt i min beslutsprocess att jag borde nog slå till. Men min estetiska ådra sa ifrån, svart dyster klumpig och allmänt tråkigt utseende. När så α330 dök upp försvann alla skäl jag hade att avstå. Klart snyggast på marknaden (jag känner inget behov att framstå som en proffsfotograf...)! Plastig jovisst, men inte mer så än konkurrenterna. Sämre grepp jovisst, men det funkar klockrent för mig, jag är ju ingen lastbilschaffis direkt. Mindre batteri jovisst - och där känner jag att det är ett nerköp, även fast jag adrig hittills blivit utan bilder.

Hade jag inte varit så snabb så hade jag nog väntat in α550, men det är en annan historia... ;-)
 
Är det bara jag som faktiskt gillar α230/α330/α380? De verkar ju vara dissade av i princip alla.

Vet inte, dom är väl lite svårgillade. Jag gillar formen och formatet på dom, sen är ju innehållet precis som dom gamla. Alltså en inte oviktig förbättring men sen är det slut. Om A200 t.ex. hade haft videofilmning hade jag nog köpt en, hade inte behövt vara HD för mig. Nu blir det nog en Panasonic GF1 som "alltid-med-kamera".

Sammanfattningen är väl att dom är bra kameror med cool form och format men lite snålt på innehållet.
 
Är det bara jag som faktiskt gillar α230/α330/α380? De verkar ju vara dissade av i princip alla.

Jag hade under ett längre tag sneglat på α300 och kommit så långt i min beslutsprocess att jag borde nog slå till. Men min estetiska ådra sa ifrån, svart dyster klumpig och allmänt tråkigt utseende. När så α330 dök upp försvann alla skäl jag hade att avstå. Klart snyggast på marknaden (jag känner inget behov att framstå som en proffsfotograf...)! Plastig jovisst, men inte mer så än konkurrenterna. Sämre grepp jovisst, men det funkar klockrent för mig, jag är ju ingen lastbilschaffis direkt. Mindre batteri jovisst - och där känner jag att det är ett nerköp, även fast jag adrig hittills blivit utan bilder.

Hade jag inte varit så snabb så hade jag nog väntat in α550, men det är en annan historia... ;-)

Alla tre kamerorna tar utan tvekan bra bilder, så långt inga fel. Men jag tycker priset är tok för högt för dom, om man ser till konkurenterna, och vad dom bjuder, skulle kunna vara en perfekt kamera till den unga pojken/flickan. Men priset måste ner, så tycker jag. /Bengt.
 
Jag förstår inte hur de kan lansera dem med "ergonomiska grepp". Du får ju vara kvinna för att kunna hålla bra i dem. Okej om du kör med standardobjektivet eftersom det inte väger så mycket men jag testade att hålla i en 330 med Sigma 70-300 och skulle jag vara ute och fota med den skulle jag ha kramp i handens muskler efter 3 minuter.
 
Nu såg jag det. Det var öppnat samt hade sjunkit undan så så långt ner så jag har inte sett meddelandet...

Men nu har du svar..

Mvh
Tobbe.
 
Hemliga klubben? Om det finns nåt av allmänvärde så får ni gärna dela med er.

Jag som A330-ägare skulle vara intresserad att veta om detta tillbehör finns/fungerar, kanske dock inte köper till det annonserade priset...

Nu såg jag det. Det var öppnat samt hade sjunkit undan så så långt ner så jag har inte sett meddelandet...

Men nu har du svar..

Mvh
Tobbe.
 
Nej nej.. Det handlade endast om ett vanligt PM som skickats svar på för länge sedan som jag uppenbarligen missat..... Dom blir ju mail då dom kommer fram.. Så inte ens gällande Sony A230 A330 A380 kameror alls..

Utan svar på att jag sänt ett stort tack för hans fina stil att skriva med öppenhet inför alla märken. Samt för han tar sig tid att faktiskt besöka kamerasäljare och klämma samt titta nyfiket på andra märken än sitt eget...

Alltid trevligt tycker jag att skicka ett litet tack för deltagande som man uppskattar...

Så var det med det...

Så tyvärr stannar infon i denna tråden vid detta att där nu finns batterigrepp till dessa Startseriekameror också via tredjeparts tillverkning..Och inga hemlisar...Lovar..

Tyckte för övrigt greppet såg rätt snyggt ut med sin bulkiga stil... passar liksom in i designen av kamerahuset lite...
 
Jag som A330-ägare skulle vara intresserad att veta om detta tillbehör finns/fungerar, kanske dock inte köper till det annonserade priset...

Jag läste om en som köpt det. Det var därifrån jag såg länken...Och det fungerar tydligen. detta batterigrepp.

Tänkte därför det kunde vara värt att lägga in länken här..

Mvh
Tobbe.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.