Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
#1 Diagonaler
- Trådstartare elmfeldt
- Start datum
Cederbom
Aktiv medlem
Katana-diagonal
En mjuk och platt diagonal utan djup... Vad sägs? Själv är jag nästan barnsligt förtjust i linjerna hos en katana ("samurajsvärd"). Vinkeln i kombination med handen upp till axeln gillar jag. Kul att se de andra bilderna!
Davids första beskärning av fötterna på trottoaren funkar bra för mig, gillar den!
Jans strand var inte dum heller, känns som ett flygfoto först. Härligt mjukt och bra linje.
Trottoar-bilden är supertuff! Vinkeln gör en hel del. Härligt perspektiv med linjerna in i bilden.
En mjuk och platt diagonal utan djup... Vad sägs? Själv är jag nästan barnsligt förtjust i linjerna hos en katana ("samurajsvärd"). Vinkeln i kombination med handen upp till axeln gillar jag. Kul att se de andra bilderna!
Davids första beskärning av fötterna på trottoaren funkar bra för mig, gillar den!
Jans strand var inte dum heller, känns som ett flygfoto först. Härligt mjukt och bra linje.
Trottoar-bilden är supertuff! Vinkeln gör en hel del. Härligt perspektiv med linjerna in i bilden.
Bilagor
wennerstrom
Aktiv medlem
Estethia
Aktiv medlem
den här då? diagonal åt båda hållen... ;o)
som ett X...
eller är det åt ett håll för mycket?
sen tycker jag måsarna är fenomenal. även så fågeln på telefontrådarna.. fast den hade jag velat luta ännu mer.
KG stolt: visst får man det. jag tycker ibland att en lutning skapar en häftig rörelse i ett stilla motiv.
jag lutar ofta när jag plåtar. utan att vara ett dugg berusad.. ;o)
säkert en fjärdedel av alla mina bilder är lutade.
jag skulle lätt kunna översvämma den här tråden... hehe.
förresten så har jag en hel del diagonalbilder i mitt album redan.
den här tex.
eller den här...
kanske möjligtvis även den här..
absolut den här!
och den här till och med heter Diagonalen.
pust..
som ett X...
eller är det åt ett håll för mycket?
sen tycker jag måsarna är fenomenal. även så fågeln på telefontrådarna.. fast den hade jag velat luta ännu mer.
KG stolt: visst får man det. jag tycker ibland att en lutning skapar en häftig rörelse i ett stilla motiv.
jag lutar ofta när jag plåtar. utan att vara ett dugg berusad.. ;o)
säkert en fjärdedel av alla mina bilder är lutade.
jag skulle lätt kunna översvämma den här tråden... hehe.
förresten så har jag en hel del diagonalbilder i mitt album redan.
den här tex.
eller den här...
kanske möjligtvis även den här..
absolut den här!
och den här till och med heter Diagonalen.
pust..
Bilagor
Senast ändrad:
janc
Aktiv medlem
wennerstrom skrev:
Vad tror ni om den här? Lite desaturering, inbränning, och tanken att linjerna ger emfas åt benen som lämnar rutan.
En variant jag tycker är mycket bra!
carpelux
Aktiv medlem
Jag får instämma i att detta är ett mycket bra initiativ. Äntligen lite bilddiskussioner.
I den första bilden så tycker jag att Hasse Lundbergs förslag är det som tilltalar mig mest. Bra tryck i bilden, och jag tycker inte att den trasiga delen av trottoaren stör.
Fredrik Johanssons bild på tjejerna är en bra bild, men jag klarar inte riktigt av lutningen. Det känns som om tjejerna är på väg att halka ur bilden. Jag tycker att den hade varit bättre rakt upp och ner. Men då hade den iofs inte platsat i denna tråd
Till sist vill jag också lämna ett bidrag.
I den första bilden så tycker jag att Hasse Lundbergs förslag är det som tilltalar mig mest. Bra tryck i bilden, och jag tycker inte att den trasiga delen av trottoaren stör.
Fredrik Johanssons bild på tjejerna är en bra bild, men jag klarar inte riktigt av lutningen. Det känns som om tjejerna är på väg att halka ur bilden. Jag tycker att den hade varit bättre rakt upp och ner. Men då hade den iofs inte platsat i denna tråd
Till sist vill jag också lämna ett bidrag.
Bilagor
ph0tech
Aktiv medlem
Daniel Ahlin
Aktiv medlem
Estethia
Aktiv medlem
Daniel Ahlin skrev:
Här kommer mitt bidrag till diagonalerna.
oj vicken mysig färg och form-bild!
vad är det för något?
Estethia
Aktiv medlem
Re: Tolvslag
snyggt! D
jag är dock petig och skulle vilja att fönstrena nere i högerkanten gick helt vågrätt, och att du kapar lite i överkant på bilden så tornet får samma tajta luftutrymme upptill som åt höger.
ph0tech skrev:
Beskar en bild som jag tog för EDIS. Det är stadshustornet i Västerås. I tornet finns ett klockspel som slog 12:00 precis när bilden togs den 3:e juni 2003.
Var tvungen att beskära bilden rättså mycket för att få till en skaplig diagonal.
snyggt! D
jag är dock petig och skulle vilja att fönstrena nere i högerkanten gick helt vågrätt, och att du kapar lite i överkant på bilden så tornet får samma tajta luftutrymme upptill som åt höger.
Daniel Ahlin
Aktiv medlem
Estethia skrev:
oj vicken mysig färg och form-bild!
vad är det för något?
Bågar som bilas i taket mellan ett par pelare i ett litet slott utanför Linköping (Ljungsslott).
ph0tech
Aktiv medlem
Re: Re: Tolvslag
Klart man skall vara petig. Men jag orkar inte kirra till det känner jag. Fönstren ser ut att luta för att bilden är rättså "barrel-distorted" eller vad det nu heter. Bilden är tagen vid vidvinkel och linjerna i nederkant och överkant blir då inte helt raka utan bilden ser ut att vara lite "uppblåst" så att säga. Angående luftutrymmena så var jag tvungen att skära så för att få diagonalen att "gå mot hörnet" i bilden. Men jag gillar ditt skarpa öga för detaljerna
Estethia skrev:
snyggt! D
Klart man skall vara petig. Men jag orkar inte kirra till det känner jag. Fönstren ser ut att luta för att bilden är rättså "barrel-distorted" eller vad det nu heter. Bilden är tagen vid vidvinkel och linjerna i nederkant och överkant blir då inte helt raka utan bilden ser ut att vara lite "uppblåst" så att säga. Angående luftutrymmena så var jag tvungen att skära så för att få diagonalen att "gå mot hörnet" i bilden. Men jag gillar ditt skarpa öga för detaljerna
pablito
Aktiv medlem
Angående luftutrymmena så var jag tvungen att skära så för att få diagonalen att "gå mot hörnet" i bilden.
Jag tycker nog inte diagonaler alltid behöver vara så tydliga, hellre mer "osynliga" som färgstick ibland kan vara.
christel:
Den här gillar jag mycket! Den kanske är något lutad i kameran men ebsolut en pangbild!
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?set=lp&ID=109902
Estethia
Aktiv medlem
pablito skrev:
christel:
Den här gillar jag mycket! Den kanske är något lutad i kameran men ebsolut en pangbild!
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?set=lp&ID=109902
åh, tack så mycket! D
just den bilden är faktiskt inte lutad i kameran. förutom uppåt då. men jag står snett mot väggen och inte rakt mot den. då uppstod diagonalen.
och eftersom jag använde 17 mm så fick den roligt perspektiv.
jag måste nog tillstå att jag är lite av ett vidvinkelfreak. ;o)
pablito
Aktiv medlem
jag måste nog tillstå att jag är lite av ett vidvinkelfreak. ;o)
ska vi bilda klubb?
Förnamn Efternamn v.v
eller
Förnamn Efternamn <19 (under 19 mm)
Estethia
Aktiv medlem
haha. ja det vore nåt.pablito skrev:
ska vi bilda klubb?
Förnamn Efternamn v.v
eller
Förnamn Efternamn <19 (under 19 mm)
fast då blir det lite väl många kryptiska saker efter mitt efternamn...