Pentax K20 D... Samsung GX20... Sony A700... Allihopa mycket fina kameror. Vädertätade samt med inbyggd stabilisator.. Allihopa går att köpa för runt 7000 kr... Allihopa har massor med fin billigare tredjepartsoptik vilket gör fotandet billigare på längre sikt...Speciellt då du snabbt vill ha ljuskänsligare optik.. Samt ha stabilisering samtidigt vilket är guld värt...
Sony Tex är stor delägare i Tamron.. Därmed kan du nog räkna ut själv att optikerna inte är malplacerade på en Sonyprodukt...
Dessutom blir äldre begoptik alltid stabiliserad via funktionen sitter i huset..
Greppet är fint.. Samt kan växa samt regleras via sedan använda batterigrepp om tunga optiker skall användas..Och utan då lättare smidigare kamera önskas..
Vad som sedan inte ofta kommer fram är den olika bildtyp olika kameror erbjuder enligt mitt förmenande. Allt är inte enbart iso. Utan där finns fler parametrar än det man skall gilla... Tex livet bilderna kan få..
Men den biten lämnar jag åt dig att utforska om du kan se bildtyps-skillnader mellan olika märken eller ej. Där råder nämligen olika åsikter..
Min syn på saken samt en del av dom riktiga fotografers syn på det vad jag sett då och då är att där finns bildtyp-skillnader.. Och en del går så långt så man använder även olika kameror för olika ändamål.. Jag prioriterar livfullhet samt en mer verklig bildkänsla än annat.. Så för min del så söker jag mig mot kameratyper som ger mig mer av den varan än att dom skall vara det ledande att kunna fota i sämre ljus..
Den formen av fotande i sämre ljus är iofs det jag sysslar med mest.. Men jag kan inte utlämna aspekten att jag vill dagtid då ljus och färger finns ha utrustning som ger mina ögon det dom gillar...
Men som sagt.. Om du finner där finna något i vad jag anser samt skriver om angående bildtyper som du kan se samt värdera är ju givetvis upp till dig. För jag påstår inte ens jag har rätt. utan jag återger enbart min åsikt och inget annat...
Tyvärr har jag inte så mycket tid med besvara så mycket kanske om du undrar nått mer klargörande utlägg ...därför jag håller på att göra en liten bildtråd om hifi för tillfället...Men givetvis skall jag försöka...
)
Mvh
Tobbe.