Ny tur till ödekvarteret Hästhagen
Som ni redan sett tänker folk från Nikonforum
http://www.nikonforum.se/forum/viewthread.php?forum_id=49&thread_id=1567&pid=11992#post_11992
åka till Södefors på lördag, 2 dec. Jag tänkte hänga på men inte så tidigt i ottan. Min bil går från Sollentuna C 8.30 på lördag.
Anna F (OD-foto) ger följande utrustningstips:
Kamera - nyladdad och klar
vidvinkel - eftersom det är trångt och bökigt, men var och en väljer givetvis vad den tar med i optikväg
Ficklampa/pannlampa - det är svårt att fokusera i mörkret i vissa rum och i källaren behövs den för att över huvud taget ta sig fram
Stativ - det är ganska mörkt och kan bli långa tider
Blixt? - egentligen snyggare med längre tider och naturligt ljus, men du väljer själv
Oömma och varma kläder - det är _inte_ rent, dock var det inte något pisshål sist jag var där, utan mer vanligt damm och sån smuts. Det finns inga fönster, så det blåser kallt även inne
Gummistövlar - om du vill ned i källaren så är de vattenfyllda till viss del, så man får vada. I övriga delar rekommenderas skor med sula som du kan gå på krossat glas med
Matsäck - det lär finnas en mycket dålig pizzeria på orten, och det är ju synd att mista fototid på att åka iväg och sitta på den och trycka.
---
Jag tänker stanna till 17-tiden så ta med mat för hela dagen och utrustning så att du kan ta mörkerbilder.
Vi delar på bildkostnaderna.