Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Övergivna hus, fabriker mm

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag är tveksam till att bosätta mig där, så mycket skumt folk som springer runt...
 

Bilagor

  • hhfolk.jpg
    hhfolk.jpg
    33 KB · Visningar: 497
Det blev ju nästan inga "fotografer in action" på den här utflykten. Men så såg jag Leif i andra änden av en källare. "Stå still!" hojtade jag, men inte gjorde han det heller. Och inte hann jag få fram stativet, så jag stod väl inte sådär himla still jag heller, men det blev en fin spegelbild i vattnet i alla fall :p

Nej, visst hann man inte alls igenom allt. Den där vackert gula uppgången var jag nog aldrig i t.ex. Nu ska jag kika på era album, så långt har jag inte kommit, så jag ber att få återkomma med en länk lite senare!
 

Bilagor

  • dsc_3320.jpg
    dsc_3320.jpg
    12.5 KB · Visningar: 485
Har kollat era album nu, jättefint! Jag känner redan att jag måste tillbaka för att ta mer bilder här, det är så mycket som jag inte hunnit se.

Har fått upp lite obearbetat i ett album här.
http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=143909

(hoppas länken funkar, jag vet aldrig riktigt hur man länkar till albumen på rätt sätt...)

Och så en bild från den övergivna kåken på hemvägen
 

Bilagor

  • dsc_3408_hemv.jpg
    dsc_3408_hemv.jpg
    24 KB · Visningar: 455
Vägskyltar på E4:an

Tack för trevligt sällskap! Hör gärna av er om det blir fler öde-utflykter!
 

Bilagor

  • dsc_3431_hemv.jpg
    dsc_3431_hemv.jpg
    25.2 KB · Visningar: 455
Jag vill också åka dit. Kunde inte denna gång pga fotojobb men jag var med till ångkraftverket i Västerås. Mera utflykter! Jag har inte körkort och är beroende av att hänga på er som har...
Ha det gott!
//
Nina
 
Jättesnyggt. Det märks att du "kan" miljön och får rätt ljus med mera. Den rosa tonen i den öfrsta bilden är helt underbar och en annan favorit är den blå källarbilden. Har du ljussatt källaren med ficklampa?
 
od_foto skrev:
Jättesnyggt. Det märks att du "kan" miljön och får rätt ljus med mera. Den rosa tonen i den öfrsta bilden är helt underbar och en annan favorit är den blå källarbilden. Har du ljussatt källaren med ficklampa?

Ljuset är väl lika för alla (utom i källaren) oavsett om man varit där förut eller inte?

I källaren använder jag oftast olika typer av ficklampor. I just den blåa bilden med "vågorna" på väggen har jag faktiskt använt blixt, något jag oftast undviker.
 
Visst är ljuset detsamma, men det brukar ta ett tag att lära sig bemästra en viss miljö så att det blir riktigt snyggt tycker jag. Natur tror jag att jag kan ganska bra, men detta var nytt för mig och jag ser ju att jag skulle ha gjort lite annorlunda här och var när jag får upp dem i datorn. Samtidigt är det ju detta som är så kul med foto. Man blir aldrig fullärd, utan det är hela tiden nya utmaningar!
 
Nina, det är flera på Nikonforum som också skulle vilja ta en sväng. Och jag känner ju att jag nog måste tillbaka och göra det här lite mer systematiskt, så håll utkik så kanske det blir något där du kan hänga på. Bara kul om vi blir lite fler tjejer tycker jag dessutom!

Om vi kan bli tre i en bil så kostar det någonstans mellan 80 och 100 kronor beroende på hur långt in mot Stockholm man behöver åka (min bil utgår från Bromma).
 
Toppen Anna!
Jag läser inte Nikonforumet, Canonfotograf som jag är :eek:)
Jag tar mig gärna till Bromma, skrik till när det är dags!
//
Nina
 
od_foto skrev:
Nina, det är flera på Nikonforum som också skulle vilja ta en sväng. Och jag känner ju att jag nog måste tillbaka och göra det här lite mer systematiskt, så håll utkik så kanske det blir något där du kan hänga på. Bara kul om vi blir lite fler tjejer tycker jag dessutom!

Om vi kan bli tre i en bil så kostar det någonstans mellan 80 och 100 kronor beroende på hur långt in mot Stockholm man behöver åka (min bil utgår från Bromma).

Jag hittar inte ens nåt som heter Nikonforum? HJälp...
//
Nina
 
Aj det är inte kul

Hoppas knoppen stelnar till ett mer stabilt stadium då vi alla gillar dig skarpt anna!

Mvh

Martin
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.